X

جزئیات وبلاگ

دفتر سینمایی

از آثار کارگردانان نوجوان غافلگیر شدیم/ جزییاتی از یک المپیاد خاص – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

مصطفی نظری‌زاده فیلمساز و دبیر علمی ششمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان کشور که توسط بنیاد سینمایی فارابی برگزار می‌شود، با اشاره به فرآیند فعلی این رویداد به خبرنگار مهر گفت: ششمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان ایران در حال حاضر در مرحله انتخاب اولیه آثار قرار دارد و در این دوره آثار متنوعی در دو بخش «ایده» و «فیلم» از جای جای کشور به دبیرخانه رسیده، سهم مناطق کم‌برخوردار از آثار نیز بسیار زیاد است و حتی بسیاری از شهرها را نمی‌دانستیم مربوط به کدام استان هستند.

وی افزود: این نتیجه تا به اینجای کار برای من بسیار جذاب است و دریافت فیلم‌ها، انیمیشن‌ها، استاپ‌موشن‌های جذابی با به کارگیری تکنیک‌های ساده و ابتدایی از سوی نوجوانان برایم غافلگیر کننده است و در ادامه نیز قرار است این روند را با همراهی منتورها و مربیان در هدایت این بچه‌ها پیش ببریم.

نظری‌زاده با اشاره به مشخصه‌های المپیاد فیلمسازی نوجوانان کشور توضیح داد: یک ویژگی مهم المپیاد فیلمسازی نوجوانان سروکار داشتن با نوجوانانی است که می‌توانند در آینده‌ای دور یا نزدیک فیلمسازان و نویسندگان خوب سینما باشند. المپیاد امسال برای اولین بار از جشنواره جدا شده است و بعد از دو سال برگزاری غیرحضوری به واسطه شیوع کرونا، در تهران برگزار می‌شود.

این تهیه‌کننده و کارگردان سینمای کودک و نوجوان مطرح کرد: دو بخش اصلی «ایده» و «فیلم» در این رویداد کنار هم قرار گرفته‌اند و مربیان و سینماگرانی جوان بچه‌ها را برای پرورش ایده‌هایشان همراهی و هدایت می‌کنند.

وی با اشاره به یک تفاوت دوره ششم المپیاد نسبت به دوره گذشته گفت: در این دوره منتورها به شکل چرخشی در گروه‌ها حضور می‌یابند. این تصمیم به این علت گرفته شد که در سال ۹۸ که آخرین دوره برگزاری حضوری المپیاد بود، یکی از چالش‌ها این بود که به جای آن‌که گروه‌ها به واسطه بچه‌ها برجسته شوند، با منتورها شناخته می‌شدند و نوجوانان به نوعی به حاشیه رفته بودند اما امسال هر سه منتور در همه گروه‌ها به صورت چرخشی حضور می‌یابند تا بچه‌ها از تجربه و مشورت همه آن‌ها استفاده کنند.

ششمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان ایران به همت بنیاد سینمایی فارابی از ۳۰ دی تا سوم بهمن ۱۴۰۱ در تهران برگزار می‌شود.

مشاهده خبر از سایت منبع

اشتراک گذاری

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *