X

جزئیات وبلاگ

دفتر سینمایی

ریگی: بسیاری از مردم واقعیات سیستان و بلوچستان را نمی‌دانند چون سینما این چهره را به تصویر کشیده است – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: نشست خبری فیلم «هوک» با حضور اصحاب رسانه در پردیس ملت برگزار شد.

به گزارش سینماپرس، آخرین نشست رسانه‌ای چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر عصر امروز ۱۵ بهمن با حضور عوامل فیلم سینمایی «هوک» به کارگردانی حسین ریگی و با حضور برخی عوامل از جمله بازیگر فیلم، ‌با اجرای محمدرضا مقدسیان پس از پایان اکران این فیلم سینمایی و با حضور اهالی رسانه در سالن نشست پردیس سینمایی ملت برگزار شد.

حسین ریگی کارگردان این اثر گفت: وظیفه خود می دانستیم که به درستی سیستان و بلوچستان را نشان دهیم.

معمولا دوستان که با فیلم اول وارد سینما می‌شوند با یک فیلم پرتنش وارد می‌شوند که دیده شوند.

بازیگر فیلم اضافه کرد: من سه سال رو بحث هوک فکر می‌کردم.

سیستان مهد بومی این ورزش است اولین مدال طلای دنیا رو دانیال شهبخش آورده است. ابتدا تردید داشتم که فیلم ورزشی و بومی بسازم یا خیر.

محسن آشتیانی پور بازیگر عنوان کرد: از کودکی در کنار پدر تجربه پشت دوربین را داشتم. در عین حال کار با آقای ریگی برایم خیلی ارزشمند بود با هم خیلی صحبت داشتیم. کاراکتر یک چالش بزرگ برایم بود.

این بازیگر با اشاره به زمان کوتاهش در تمرین‌ها گفت: زمان محدودی داشتم که هم لهجه بومی را دربیاورند و هم بوکس را تمرین کنم.

سبحان رخشانی دیگر بازیگر فیلم گفت: خیلی دوست داشتم فوتبالیست شوم. یک‌باره وارد فضای بوکس و سینما شدم.

وی درباره بازیگری نیز گفت: فکر می‌کردم خیلی سخت است ولی آسان‌ترین کار ممکن بود.

کارگردان اثر در بخش دیگر درباره لهجه یا زبان بلوچ در فیلم گفت: بلوچ زبان است و برای اینکه از زیرنویس استفاده نکنیم سراغ لهجه رفتیم. با این حال من خودم بلوچ هستم و همیشه مقدم این بود که چرا لهجه‌ها خوب در نمی‌آیند و سعی‌ام این بود خوب دربیاید.

وی در پاسخ به نقدی درباره موقعیت پایانی فیلم عنوان کرد: شاید موفق در مبارزه نبود. او در تردید قرار می‌گیرد که بازی برده را ببرد یا ببازد و رفتن به تیم ملی آنقدر مهم نیست که شادی هموطنش اهمیت دارد.

ریگی درباره تصویر نادرست سیستان در رسانه و سینما گفت: ما بهترین منابع را در سیستان داریم، موز را به کشورهای منطقه صادر می‌کنیم و می‌توانم با اطمینان بگویم بسیاری این واقعیات را نمی‌دانند چون سینما این چهره را به تصویر کشیده است. وقتی کسی لباس سیستان و بلوچستان را دارد و به تهران می‌آید از او ترس دارند یا درخواست‌های عجیب دارند. چرا باید اینطور باشد؟

کدام تهیه کننده بخش خصوصی یا دولتی پای کار آمدن تا فیلمی درباره سیستان و بلوچستان بسازد که چهره جدیدی نشان دهد.

وی اضافه کرد: فیلم‌هایی داریم که تقوایی و بیضایی و… ساخته اند و اینها باعث شده فرهنگ غنی خود را نشان دهیم. من می‌توانم فیلم اول خود را کودکان و نوجوانان و فیلم دوم را ورزشی و باز هم بومی کار کنم.

این کارگردان در بخش دیگر درباره دوپاره شدن فیلم تصریح کرد: ما در این فیلم با دو فیلم مواجهیم اثری که دوران کودکی را نمایش می‌دهد و فیلمی که دوران بزرگسالی را دارد. شاید چون پیشینه کاری من با کودک و نوجوان بیشتر بوده این فضا را بهتر به تصویر کشیده‌ام اما نمی‌توانم بگویم که کدام بخش ضعیف‌تر بوده است.

ریگی درباره ساخت این فیلم یادآور شد: آینده سبحان برایم مهم است اگر ۵۰ فیلم، در هر جای دنیا بسازم باز هم رگه‌ای از سیستان دارد و این برای رویاپردازی این بچه‌هاست. بچه‌هایی که درگیر فقر و آب و بازماندگی از تحصیل هستند و این مشکلات باید برای استان حل شود.

وی اضافه کرد: به جرات می.توانم بگویم سیستان و بلوچستان امن‌ترین نقطه ایران است اما ما با تصویر این استان چه کرده‌ایم. وظیفه من به عنوان یک فیلمساز بلوچ این است که در این‌باره فیلم بسازم اما درست بسازم از فقر بگویم اما فقری که می‌گویم شرف دارد.

ریگی در ادامه درباره حضور محسن آشتیانی پور گفت: برای ما پیدا کردن جوان نقش اول برای فیلم چالش داشتیم. یک روز آقای علی آشتیانی‌پور تهیه کننده به دفتر آمد و من به او گفتم تصمیمی گرفتیم و شاید دارم فیلم خود را می زنم و خودم مطرح کردم که می خواهم با محسن آشتیانی‌پور فرزند او کار کنم.

در ادامه علی آشتیانی پور در پاسخ به سوالی درباره دستمزد امیر جعفری و نبودش در نشست عنوان کرد:

دستمزد جزو مباحث خصوصی افراد است و ارقام و اسنادی که بین ما رد و بدل شده است. طبیعتاً هر مقدار هزینه شده از طرف فارابی بوده و با همان ملاحظات بوده است. همه دوستان که باید دعوت می‌شدند اما از آنجا که دوستان اختیار داشتند این هم انتقال داده شده بود و من نمی‌دانم دلیل نبودن چیست اما بودن یا نبودن شأن محترم است و طبیعتاً اگر بودند خوشحال می‌شدم. نکته دیگر اینکه ایشان دستمزد خود را کامل دریافت کردند.

مشاهده خبر از سایت منبع

اشتراک گذاری

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *