X

جزئیات وبلاگ

دفتر سینمایی

حضور چهره های مشهور در پردیس ملت/ «اتاقک گلی» با تشویق ممتد اهالی رسانه و منتقدان روبرو شد – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: در هشتمین روز از برگزاری چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر اتابک نادری، پدرام کریمی و فرزاد حسنی به عنوان‌ سه چهره محبوب به سینمای رسانه ها آمدند و حضور آن ها با استقبال خوب خبرنگاران و عکاسان روبرو شد.

به گزارش سینماپرس فیلم سینمایی «اتاقک گلی» به کارگردانی محمد عسکری و تهیه کنندگی داود صبوری با استقبال بسیار خوبی از سوی اهالی رسانه و منتقدان روبرو شد به نحوی که پس از پایان فیلم در سالن های مختلف پردیس سینمایی ملت این فیلم‌ مورد تشویق قرار گرفت. «اتاقک گلی» روایتی است عاشقانه که در جریان عملیات مرصاد روی می دهد؛ این فیلم بخشی از جنایت های منافقین علیه مردم کشورمان را نشان داده و چهره کریه آن ها را به تصویر می کشد.

عدم انتشار اسامی رسمی داوران بخش ملی، داوران بخش بین الملل، فیلم های خارجی جشنواره، کشورهای شرکت کننده در بازار فیلم، مهمانان خارجی و… در حالی که این جشنواره روز هشتم خود را پشت سر گذاشت با انتقاد جدی اهالی رسانه روبرو شده؛ این سیاست غلط مسئولان جشنواره باعث شده تا این رویداد کمترین شباهتی با جشنواره های معتبر بین المللی نداشته باشد و مشخص نیست دلیل این همه پنهان کاری و فقدان اطلاع رسانی مناسب چیست!؟

این اتفاق در حالی صورت می گیرد که بر اساس شنیده ها قرار است در پایان روز جمعه و قبل از مراسم اعلام اسامی نامزدهای جشنواره در پردیس سینمایی ملت ۱۰ تن از مهمانان خارجی به صورت گلچین شده به پردیس سینمایی ملت بیایند و پاسخگوی پرسش های اهالی رسانه باشند!

در حالی که فیلم سینمایی «گل های باوارده» به کارگردانی مهرداد خوشبخت به سینمای رسانه ها نرسید، شنیده می شود فیلم سینمایی «سینما متروپل» به کارگردانی محمدعلی باشه آهنگر نیز احتمالا به جشنواره نمی رسد! مشخص نیست آیا تدبیری برای جایگزینی فیلم های رزرو بخش مسابقه به جای این اثر صورت گرفته است یا خیر!؟

همچینن حذف شدن نمایش فیلم «وابل» به کارگردانی تورج اصلانی از سینماهای مردمیِ روز چهارشنبه سبب شد در برخی سانس‌ها فیلم سینمایی «غریب» ساخت محمد حسین لطیفی جایگزین شود که این مسأله انتقاد شدید سازندگان این اثر را به همراه داشت چراکه طبق گفته خودشان این اقدام بدون هماهنگی با تهیه کننده و کارگردان از سوی جشنواره انجام شده است و آنها معتقدند «غریب» به جای فیلمی جایگزین شده که در بلیت فروشی مردمی آمار قابل توجهی نداشته است؛ این اتفاق و بسیاری مسائل دیگر باعث شده تا جشنواره چهل و یکم بی نظم ترین دوره جشنواره شناخته شود و بسیاری از خبرنگاران و منتقدان نسبت به معضلات اجرایی و ساختاری جشنواره انتقادات جدی داشته باشند!

مشاهده خبر از سایت منبع

اشتراک گذاری

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *