X

جزئیات وبلاگ

دفتر سینمایی

اسماعیلی: موضوع خرید آثار هنرهای تجسمی در کمیسیون فرهنگی دولت به تصویب رسیده است/امیدواریم فضای جدیدی برای رونق فعالیت‌های هنرهای تجسمی فراهم شود – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر حمایت از هنرمندان و رونق اقتصاد هنر گفت: موضوع خرید آثار هنرهای تجسمی در کمیسیون فرهنگی دولت به تصویب رسیده است که امیدواریم در صحن دولت هم به تصویب برسد تا فضای جدیدی برای رونق فعالیت‌های هنرهای تجسمی فراهم شود.

به گزارش سینماپرس، محمدمهدی اسماعیلی روز جمعه(۲۱ بهمن) در جریان بازدید از نمایشگاه آثار منتخب پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر در جمع خبرنگاران اظهارداشت: این جشنواره، از رویدادهای بسیار معظم و در عین حال کمی خارج از این فضای هیجانی رسانه‌ای است که هر سال داریم.

وی گفت: امسال پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر به همت معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و هنرمندان برجسته برگزار شد و شاهد آثار ارزنده‌ای در هشت رشته هنری هستیم؛ ارزیابی‌ها نشان می‌دهد که این آثار در سطح کیفی بسیار بالایی است.

اسماعیلی افزوو: آثار بسیار خوبی به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است و امیدوارم با کمک همکاران تمهیداتی را بیندیشیم که بتوانیم کمک موثری را به هنرمندان این حوزه‌ها داشته باشیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: آثار پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر، آثار بسیار فاخر و ارزشمندی است و همه هنرمندان پیشکسوت و داوران که در این حوزه‌ها خبره هستند، براساس گزارش‌هایی که ارایه دادند، معتقد هستند که در این دوره از جشنواره آثار ارزشمندتری نسبت به سال‌های گذشته به دبیرخانه رسیده و در نمایشگاه آثار منتخب ارایه شده است.

وی بیان کرد: همچنین در پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر، هنرمندان جدیدی در این عرصه معرفی شدند و فضای جشنواره که یک فضای رقابتی هم برای انتخاب بهترین‌ها و هم برای معرفی چهره‌های جدید در این حوزه‌هاست، هر دو اتفاق است و من از همه اعضای هیئت داوران، معاونت امور هنری، مدیرکل هنرهای تجسمی، دبیرکل جشنواره، فرهنگستان هنر و همه افرادی که این فضا را مهیا کردند و در برگزاری این رویداد مشارکت کردند، تشکر می کنم و به آن دستمریزاد می‌گویم برای تلاش قابل تحسینی که از خودشان نشان دادند.

اسماعیلی درباره برنامه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای حضور حداکثری هنرمندان برای جشنواره هنرهای تجسمی فجر در سال‌های آینده گفت: همکاران ما در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این بحث را دنبال می‌کنند، یک بخش مهمی از این حوزه، حوزه اقتصاد هنر است، حوزه بخش مادر که حوزه کارهای تولیدی در بخش‌های نمایشی است، همین آثاری که تولید شده، هنرمندانی که در این حوزه‌ها فعال هستند، بسیاری از ایده‌ها را از همین نمایشگاه‌ها و آثار دریافت می‌کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: ما با همکارانمان در این نهاد آماده هستیم تا کمک موثرتری را نسبت به گذشته انجام دهیم. در حال حاضر موضوع خرید آثار هنرهای تجسمی در کمیسیون فرهنگی دولت به تصویب رسیده است که امیدواریم در صحن دولت هم به تصویب برسد تا فضای جدیدی برای رونق فعالیت‌های هنرهای تجسمی فراهم شود.

محمود سالاری معاون امور هنری وزیر، عبدالرضا سهرابی مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدعباس میرهاشمی دبیرکل پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر، جمعی از داوران این جشنواره و هنرمندان، اسماعیلی را در این بازدید همراهی می‌کردند.

نمایشگاه آثار منتخب پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر هفتم بهمن با حضور محمود سالاری معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مسئولان و هنرمندان در موسسه فرهنگی هنری صبا افتتاح شد و تا ۲۸ بهمن همه‌ روزه به جز روز ۲۲ بهمن ماه از ساعت ۱۰ تا ۱۸ در این موسسه به نشانی خیابان ولی‌عصر(عج)، نرسیده به خیابان طالقانی، فرهنگستان هنر میزبان علاقه‌مندان است. آیین اختتامیه پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر پنجم اسفند امسال برگزار خواهد شد.

این جشنواره امسال به دبیرکلی سیدعباس میرهاشمی با نمایش آثار منتخب در بخش‌ طوبای زرین (رقابتی)، بخش ویژه با موضوع قله‌ها (رقابتی) و بخش تجسم هنر ویژه‌ استان‌ها (غیررقابتی- با مشارکت کیوریتورها و گالری‌داران)، در رشته‌های تصویرسازی، خوشنویسی، عکاسی، کارتون و کاریکاتور، طراحی گرافیک، حجم (مجسمه، سرامیک، چیدمان)، نقاشی و نگارگری با موضوع آزاد در تهران و سایر استان‌های کشور برگزار شد.
در مجموع ۸هزار و ۶۲۷ اثر از ۳هزار و ۸۰۱ هنرمند در بخش‌های مختلف طوبای زرین و قله‌ها به دبیرخانه پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر ارسال شد که از این تعداد پس از داوری، ۴۴۰ اثر از ۲۷۴ هنرمند به نمایشگاه آثار منتخب راه یافتند.

مشاهده خبر از سایت منبع

اشتراک گذاری

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *