X

جزئیات وبلاگ

دفتر سینمایی

«اجلاس وحدت اسلامی» با حضور برخی علمای آسیای میانه برگزار می‌شود – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس:دومین اجلاس منطقه‌ای وحدت اسلامی با عنوان «تقریب مذاهب اسلامی و تمدن‌سازی نوین اسلامی در گام دوم انقلاب» با حضور علمای اهل سنت برخی کشورهای آسیای میانه در گرگان آغاز می‌شود.

به گزارش سینماپرس، حدود چهار ماه پیش حجت الاسلام حمید شهریاری در نشست خبری سی و ششمین کنفر انس بین المللی وحدت اسلامی گفت که یکی از تفاوت های کنفرانس امسال با سال های گذشته در استفاده از ظرفیت های استانی است که این کار نیز به منظور تمرکززدایی صورت می گیرد.

وی با اشاره به موفقیت های نخستین کنفرانس منطقه ای که در شهر سنندج برگزار شد و طی آن حدود ۷۰ نفر از سیاستمداران و دانشمندانی از اقلیم کردستان در سنندج حاضر شدند و بیش از ۳۰۰ میهمان از فرهیختگان از استان هایی مانند کردستان، آذربایجان و کرمانشاه حضور داشتند، به این مطلب اشاره کرد که چنین کنفرانسی باعث همدلی اندیشمندان ایران و عراق شد و در داخل کشور نیز علمایی که پشتیبان ولایت فقیه و انقلاب اسلامی هستند، یک قوت قلبی گرفتند که پیام های آن ها را دریافت می کردیم.

شهریاری همانجا اظهار امیداوری کرد که دنبال کردن برگزاری کنفرانس های منطقه ای وحدت اسلامی باعث می شود تا با برپایی پنج کنفرانس منطقه ای بتوانیم از سه هزار میهمان خارجی از کشورهای همسایه استقبال کنیم و ظرفیت های استانی در حوزه های رسانه، جهاد تبیین، بلوغ سازمانی، چهره سازی جوانان اهل سنت و شیعه به کار گرفته می شود و زمینه ای فراهم می شود تا نیروهای جدید در حوزه انقلاب اسلامی و مقاومت ایجاد شود.

وی که گفته بود تا سال آینده پنج کنفرانس منطقه ای در استان های قومیتی برگزار خواهد شد، ماه گذشته در گفت و گو با ایرنا از برگزاری دومین کنفرانس منطقه ای وحدت اسلامی در استان گلستان خبر داد و گفت: اولین تجربه موفق را در نخستین کنفرانس منطقه ای در کردستان داشتیم که موجب همگرایی و وحدت میان اندیشمندان و محققان حوزه کردستان شد. اکنون نیز درصدد هستیم تا دومین کنفرانس منطقه ای را در استان گلستان در اواخر بهمن اجرا کنیم.

شهریاری ادامه داد: با توجه به مقدماتی که صورت گرفته و همکاری هایی که با بعضی دانشگاه ها و برخی مسئولان محلی انجام شده، امیدواریم بتوانیم در اواخر بهمن این کنفرانس منطقه ای را در گلستان برگزار کنیم. البته از مناطق دیگر و استان های همجوار و کشورهای همسایه نیز میزبان میهمانانی خواهیم بود.

اینک با گذشته یک ماه از گفت و گوی دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی، شاهد برگزاری دومین اجلاس منطقه ای وحدت اسلامی (شمال کشور) به مدت دو روز از فردا ۲۵ بهمن در استان گلستان با حضور اندیشمندان و علمای اهل سنت و شیعه ایران و کشورهای روسیه، ترکمنستان، ازبکستان، قرقیزستان و قزاقستان خواهیم بود تا شاهد گفتمان سازی ادبیات تقریب بین مذاهب با قرائت امامین انقلاب باشیم.

تبیین و ارتقای علمی جایگاه و اهمیت سواد تقریب بین مذاهب اسلامی و نقش آن در ایجاد تمدن نوین اسلامی، بسط و گسترش علمی فرهنگ تقریب بین مذاهب اسلامی در بین نخبگان و آحاد جامعه اسلامی، معرفی تقریب بین مذاهب اسلامی و وحدت اسلامی متاثر از آن به عنوان یکی از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی و ضرورت پاسداری و گسترش آن در گام دوم انقلاب اسلامی و تجربه نگاری دانشی مدیریت تقریبی متناسب با تحقق تمدن نوین اسلامی در گام دوم انقلاب اسلامی از اهداف برگزاری این اجلاس است.

مبانی نظری تقریب مذاهب و تمدن سازی نوین اسلامی، الزامات تقریب مذاهب و تمدن سازی نوین اسلامی، نقش ها و ظرفیت های موثر در تقریب مذاهب و تمدن سازی نوین اسلامی، راهبردهای تقریب مذاهب و تحقق تمدن نوین اسلامی از محورهای برگزاری دومین اجلاس منطقه ای وحدت اسلامی است. همچنین مکتب شهید سلیمانی؛ الگوی تقریب مذاهب و تحقق تمدن نوین اسلامی یکی از محورهای ویژه این اجلاس است.

مشاهده خبر از سایت منبع

اشتراک گذاری

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *