X

جزئیات وبلاگ

دفتر سینمایی

«راز هفت خوان» در ایران و عمان مقابل دوربین می‌رود – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: مجموعه «راز هفت خوان» به تهیه کنندگی ابراهیم یاوری و کارگردانی مهرداد رمضانی با هدف معرفی قابلیت‌های استان سیستان و بلوچستان بزودی وارد مرحله پیش تولید می‌شود.

به گزارش سینماپرس، مجموعه تلویزیونی «راز هفت خوان» قرار است به زودی با هدف شناساندن و نمایش قابلیت‌های اقلیمی، فرهنگی و اقتصادی استان سیستان و بلوچستان و چگونگی ارتباط آن از دریا و خشکی که منجر به توسعه اقتصادی این استان می‌شود، با فیلمبرداری در استان‌های تهران و سیستان و بلوچستان و کشور عمان تولید شود.

در خلاصه داستان این مجموعه آمده است: ایران و ایرانی در سایه پرچم افراشته سه رنگ کشور عزیزمان در سایه الطاف خداوندی مانا و پایدار است. حال ما عزم به تصویر کشیدن گوشه‌ای ارزشمند از این خاک پهناور را داریم.

ابراهیم یاوری تهیه کننده مجموعه تلویزیونی «راز هفت خوان»، در رابطه با جزئیات ساخت این سریال گفت: در این مجموعه بخش‌های توریست درمانی، کشتی سیار شناور بیمارستانی، کلینک مجهز با حضور پزشکان برای سواحل دریایی مکران برای جذب بیماران کشورهای حوزه خلیج فارس مطرح می‌شود. از طرفی توسعه صنعت نفت از طریق ایجاد پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌ها به منظور سهولت در صادرات مشتقات نفتی به خارج از کشور از جمله همسایه‌های شرقی: هند، چین و پاکستان نیز معرفی خواهد شد.

تهیه کننده مجموعه «راز هفت خوان» در ادامه از ایجاد هتل‌های لوکس در مناطق کویری استان به منظور جذب توریست‌ها در منطقه کویری و رصد ستارگان و ایجاد مرکز رصدخانه گفت و آن‌ها را حائز اهمیت دانست. یاوری هدف از این سریال را معرفی استعدادهای ورزشی، سواحل چابهار، معرفی جشن‌ها، لباس‌های محلی، غذا و فرهنگ بومی و مهمان نوازی، معرفی اقلیم و تنوع آب و هوا و باران‌های موسمی، معرفی صنایع دستی و گردشگری و آئین‌های فرهنگی هنری، موسیقی و نواحی محلی از جمله رقص شمشیر و معرفی جمعیت، مناسک دینی و شهدای استان معرفی کرد.

وی همچنین معرفی اساطیر شاهنامه از جمله رستم، یعقوب لیس، معرفی وطن پرستی مردم منطقه، تاثیرات فرهنگی منطقه، تاثیرات فرهنگی با سایر کشورهای همسایه و توانمندی استان و نشان دادن زیبایی استان و معرفی نیازهای خدمات رفاهی برای مردم استان مانند گاز رسانی شبکه‌ای لوله گاز، آب رسانی به مناطق کم آب را از اهداف ساخت این سریال دانست.

بنابر گفته ابراهیم یاوری تهیه کننده این مجموعه، فرآیند تولید سریال «هفت خوان» در هفت شهرستان مختلف استان سیستان و بلوچستان از جمله زاهدان، زابل، خاش، سراوان، ایرانشهر، نیک شهر، چابهار و بندرکنارک آغاز می‌شود و ادامه روند داستان نیز در کشور عمان تصویربرداری خواهد شد. تاکنون فاطمه شکری، عباس نائی و بازیگر خردسال باران داودی فرد به عنوان بازیگران این اثر انتخاب شده‌اند و طبق اعلام تهیه کننده سریال، دیگر بازیگران نیز از میان هنرمندان تراز اول کشور به زودی انتخاب و اعلام می‌گردند.

گفتنی است مجموعه طنز «راز هفت خوان» قرار است در ۱۳ قسمت ۴۵ دقیقه‌ای با فیلمبرداری در تهران، استان سیستان و بلوچستان و کشور عمان به زودی تهیه و تولید شود.

مشاهده خبر از سایت منبع

اشتراک گذاری

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *