X

جزئیات وبلاگ

دفتر سینمایی

استمرار رخوت و رکود در گیشه/ مدیران چه زمانی در پی رفع بحران خواهند بود؟ – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: فروش سینماهای سراسر کشور طی یک هفته اخیر علیرغم تعطیلی های پیاپی اصلا قابل توجه نبود! فیلم های در حال اکران تنها حدود ۳۰۰ هزار مخاطب در سراسر کشور داشتند که با احتساب جمعیت ۸۵ میلیون نفری کشور رسما هیچ محسوب می شود!

به گزارش سینماپرس «بام بالا» به کارگردانی سیدجمال سیدحاتمی تا لحظه تنظیم این گزارش (ساعت ۱۹:۳۰ شنبه ۲۹ بهمن) تنها ۶۲۴۵ مخاطب داشت.

«پسر دلفینی» به کارگردانی محمد خیراندیش با ۱۱۶۵۱ مخاطب در رده بعدی جای گرفت و «جزیره فضایی» به کارگردانی سیدجواد هاشمی ۱۵۳۳۳ بلیت فروخت تا به این ترتیب ۳ فیلم کم مخاطب هفته مختص به آثار مخصوص کودکان و نوجوانان باشد!

«پالتو شتری» ۱۲۳۹۰ بلیت فروخت و «لوپتو» حدود ۳۲ هزار مخاطب داشت. «چپ راست» حدود ۴۸ هزار نفر و «ملاقات خصوصی» تقریبا ۶۵ هزار نفر مخاطب داشتند.

اما بالاترین میزان مخاطب مربوط به فیلم «بخارست» به کارگردانی سیدمسعود اطیابی با حدود ۱۱۲ هزار مخاطب بود.

به این ترتیب پرمخاطب ترین فیلم هفته گذشته تنها توانست اندکی بیش از یک دهم درصد جمعیت کل کشور را به سالن های سینما بکشاند و این اتفاق در حالی است که برخی با پروپاگاندای رسانه ای تلاش دارند اوضاع بحران زده گیشه سینماها را خوب نشان دهند!

این میزان رکود گیشه قطعا در ادامه رکود تولید را نیز به دنبال خواهد داشت و در این میان قطعا به میزان سینماگران بیکار و خانه نشین افزوده خواهد شد؛ حال باید دید تدبیر مدیران سینمایی چیست؟ آیا مدیران سینمایی با توجه به بیکاری مفرط اهالی سینما و کمبود تولیدات در آستانه نوروز فکری برای رفع بحران معیشت سینماگران اندیشه کرده اند تا آن ها بتوانند لحظاتی خوش را با خانواده شان پای سفره هفت سین بگذرانند؟

مشاهده خبر از سایت منبع

اشتراک گذاری

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *