X

جزئیات وبلاگ

دفتر سینمایی

فتحعلی بیگی: عده ای در حال عناد ورزی با فرهنگ ملی و هویت تاریخی هستند/ باعث تأسف است که بخشی از جوانان جامعه ما با فرهنگ بیگانگان عجین شده اند – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: داود فتحعلی بیگی بازیگر و کارگردان سینما، تلویزیون و تئاتر همزمان با نوروز ۱۴۰۲ در خصوص اهمیت پاسداشت آیین های ایرانی و اسلامی در سینما و تلویزیون گفت: بنده صراحتاً عرض می کنم عده ای در حال عناد ورزی با فرهنگ ملی و هویت تاریخی هستند و گویا اصلاً نمی دانند آنچه عامل وحدت در جامعه می شود مقوله مهم وطن پرستی است و باید با هر دین و رویکرد سیاسی و نگاهی همه مان وطن پرست باشیم و از کیان کشورمان حراست کنیم.

این استاد پیشکسوت نمایش های آیینی و سنتی در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: ما شهیدان بسیاری برای حفظ میهن مان دادیم؛ شهدای ما انسان های وطن پرستی بودند که برای دفاع از وطن شان رفتند و جنگیدند و شهید شدند؛ ای کاش مسئولان ما هم از همین موضع شهدا که موضع وطن پرستی بود نگاه کنند و تلاش خود را به کار ببرند که آیین ها و رسوم و سنن ملی و بومی مان را حفظ کنند و در راستای ترویج آن کوشا باشند.

وی با بیان اینکه اصولاً در هر جامعه ای مقوله مهم ملیت وباعث ایجاد وحدت می شود اظهار داشت: ما باید بدانیم ایدئولوژی و مذهب لزوماً وحدت ایجاد نمی کند. ما باید با فرهنگ ملی و بومی مان حس وطن پرستی را در دل جوانان جامعه مان زنده نگه داریم.

فتحعلی بیگی در همین راستا تصریح کرد: باعث تأسف است که بخشی از جوانان جامعه ما با فرهنگ بیگانگان عجین شده اند و عرق ناموس و وطن و فرهنگ در جوانان از بین رفته است و موجوداتی بار آمده اند که دنبال عیش کردن و… هستند و زندگی شان را بر اساس فرهنگ منحط غرب و فرهنگ بیگانه به پیش می برند و مانند آن ها فکر می کنند و مانند آن ها زندگی می کنند.

بازیگر فیلم های سینمایی «سگ کشی» و «کتاب قانون» متذکر شد: ما کاری کرده ایم که برخی از جوانان فکر می کنند در کشورهای خارجی برایشان فرش قرمز پهن کرده اند؛ هیچ می دانید دلیل این اتفاق چیست؟ اهمال کاری مدیران فرهنگی در سینما و تلویزیون دلیل اصلی این اتفاق است! مثلاً مدیران تلویزیون باید بروند و از کسانی که جلای وطن کردند و به غرب رفتند و بدبخت و آواره و مفلوک و در به در شدند مصاحبه بگیرند و در قالب فیلم های مستند و خبر این مسائل را نشان دهند که آخر و عاقبت جلای وطن جز در به دری و بیچارگی نیست!

این سینماگر تأکید کرد: بنده صراحتاً می گویم کسانی که تصمیم گیر حوزه فرهنگی کشور هستند یا نادانند و یا نفوذی و نمی خواهند کسی وطن پرست باشد و ایران را دوست داشته باشد. این ها خائنانی هستند که به غلط اداره امور فرهنگی کشور را در دست گرفته اند.

فتحعلی بیگی در پایان این گفتگو افزود: سینما و تلویزیون باید برای تمامی آیین و سنن و رسوم ملی و دینی ما دست به تولید آثار جذاب، مخاطب پسند و آگاهی بخش بزنند تا نسل جوان بتواند حداقل از این طریق با بخشی از تاریخ و هویت ملی خود آشنا شود و شاید از قبل این اتفاق کمتر سراغ فرهنگ بیگانه برود.

مشاهده خبر از سایت منبع

اشتراک گذاری

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *