X

جزئیات وبلاگ

دفتر سینمایی

مجری برنامه « سلام کوچولو» بار دیگر به تلویزیون آمد

ابوالفضل توکلی درباره چگونگی ساخت این مستند گفت: در جریان ساخت مستند مژگان عظیمی دوبلور و گوینده‌ای که از ۵ سالگی به دعوت عذرا وکیلی به رادیو آمده، صاحب صدای نوستالژیک برنامه سلام کوچولو را ملاقات کردم و تصمیم گرفتم پرتره او را هم بسازم.

وی ادامه داد: موضوع را با مدیر تولید شبکه مستند مطرح کردم و خوشبختانه او هم مثل من و خیلی از همسن و سال‌های ما با صدای وی خاطره داشت و استقبال کرد.

این کارگردان گفت: بیشترین شهرت عذرا وکیلی برای کار با کودکان در رادیو است، یکی از مهمترین این برنامه‌ها سلام کوچولو است. جالب اینکه این برنامه بدعت‌های جالبی گذاشت و یکی از آن‌ها این بود که تولیدش با حضور روشندلان در رادیو ادامه پیدا کرد.

وی افزود: عذرا وکیلی برنامه رادیویی از سرزمین نور را هم تهیه کرده است؛ برنامه‌ای که با حضور شادروان‌ها منوچهر اسماعیلی، جلال مقامی، رفعت هاشم پور و البته استاد ایرج رضایی شکل گرفت و ماندگار شد.

توکلی گفت: عذرا وکیلی از کودکی به رادیو می‌رود و کار حرفه‌ای خود را در نوجوانی با نمایش‌های رادیویی جانی دالر و داستان‌های شب آغاز کردد.

مجری خاطره ساز «سلام کوچولو» به تلویزیون آمد

وی افزود: زندگی عذرا وکیلی روایت شیرینی دارد و سعی کردیم جنبه‌های مختلف این زندگی هنرمندانه را به تصویر بکشیم. همسر وی هم از کارگردان‌های قدیمی تلویزیون است و دخترشان هم در رادیو به عنوان تهیه کننده مشغول به کار است.

توکلی گفت: این فیلم در ۶۰ دقیقه به زندگی و زمانه عذرا وکیلی پرداخته و سعی کردیم در آن به رسم فیلم‌های قبلی مجموعه پیشکسوتان دوبله و صدا از عزیزانی یاد کنیم که در این حوزه اثرگذار بوده اند و دیگر در میان ما نیستند، عزیزانی مانند حمید قنبری، مانی، شاهرخ نادری و….

مشاهده خبر از سایت منبع

اشتراک گذاری

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *