X

جزئیات وبلاگ

دفتر سینمایی

خاطره‌بازی با سریال جذاب قصه‌های مجید+فیلم

«قصه‌های مجید» به کارگردانی کیومرث پوراحمد هنوز هم به عنوان یکی از مهمترین سریال‌های کودک و نوجوان ایرانی شناخته می‌شود و مجموعه داستان «قصه‌های مجید» نوشته هوشنگ مرادی کرمانی هم کماکان جزو پرفروش‌های نشر است.

هوشنگ مرادی کرمانی مجموعه «قصه‌های مجید» را سال ۱۳۵۷ در پنج جلد منتشر کرد و کیومرث پوراحمد سریال «قصه‌های مجید» را سال ۱۳۶۹ در یازده قسمت ساخت.

بیشترین اهمیت «قصه‌های مجید» به شخصیت‌پردازی جذاب خود مجید برمی‌گردد. نوجوانی خوش‌زبان و تنها که از کودکی نزد مادربزرگش بزرگ شده و وضعیت مالی خوبی ندارد. او عوض هرچیز به شعر علاقه‌مند است، اما هیچ‌کس نمی‌تواند این علاقه را درک کند و به این جهت مدام سرخورده می‌شود.

کیومرث پوراحمد شخصیت «بی بی» قصه‌های مجید را به مادرش پرویندخت یزادنیان سپرد تا با حضور او این شخصیت به یک کاراکتر بی بدیل تبدیل شود.

مرادی کرمانی این شخصیت را به عنوان نمونه‌ای از نوجوانان طبقه فرودست جامعه درنظر گرفته بود و به واسطه آن مسائل مبتلابه مردم آن طبقه را به تصویر می‌کشید. مجیدی که کیومرث پوراحمد با کمک مهدی باقربیگی خلق کرد هم کاملا از دل مردم بیرون آمده بود. آنقدر واقعی بود که نوجوانان آن دوره خیلی راحت می‌توانستند با رفتارش، حرکات، احساسات و خلاصه همه کارهایش ارتباط برقرار کنند.

قصه‌های مجید یکی از مهمترین سریال‌های ساخته شده در گروه کودک و نوجوان است و بازپخش‌های آن هم کماکان با استقبال زیادی روبه‌رو می‌شود. حتی توجه نوجوانان نسل جدید را هم به خودش جلب کرده است. شخصیت مجید با بازی مهدی باقربیگی آنقدر جذاب از آب درآمده که بعید است کسی بتواند راحت از کنارش بگذرد.

 

مشاهده خبر از سایت منبع

اشتراک گذاری

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *