X

جزئیات وبلاگ

دفتر سینمایی

رمضانی فر: مشکل اصلی اهالی سینما بیکاری، خانه نشینی و سرگردانی است/ مسئولان از اعطای یک سبد کالا در آستانه نوروز امتناع کردند – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: عزت الله رمضانی فر بازیگر پیشکسوت سینما همزمان با نوروز ۱۴۰۲ در خصوص انتظارات از مسئولان فرهنگی و سینمایی در سال جدید گفت: مشکل اصلی اهالی سینما بیکاری، بی پولی، خانه نشینی و سرگردانی است؛ آنچه ما از مدیران فرهنگی و سینمایی می خواهیم این است که اندکی به ما توجه داشته باشند؛ این همه نهاد و سازمان ریز و درشت در سینما چه فایده دارد وقتی بخش کثیری از اهالی سینما در بیکاری به سر می برند؟ مدیران زمانی می توانند به خود و عملکردشان مفتخر باشند که هیچ بیکار و خانه نشینی در سینما وجود نداشته باشد.

بازیگر فیلم های سینمایی «گاو» و «کفش های میرزانوروز» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: تمامی معاونت های زیرمجموعه وزارت ارشاد از سازمان سینمایی گرفته تا معاونت هنری و… باید به فکر معیشت و بیکاری اهالی سینما دارند. مدیران هستند که باید تدبیری داشته باشند تا معضل بیکاری برطرف شود و اگر معضل بیکاری برطرف نمی شود تدبیری اندیشه کنند تا با کمک های نقدی و غیرنقدی به صورت مستمر کسی از اهالی سینما مستأصل نباشد.

وی ادامه داد: متأسفانه خیلی از بچه هایی که سن و سالی گذرانده اند و صاحب عروس و داماد و… شده اند این روزها اتفاقات تلخی را شاهد بودند؛ این ها سرمایه های فرهنگی این کشور هستند و نباید به خاطر ذره ای آذوقه و اندکی پول شرمنده خود و خانواده های شان بشنوند.

رمضانی فر با بیان اینکه مسئولان حتی از اعطای یک سبد کالا در آستانه نوروز هم امتناع کردند تصریح کرد: بنده شخصاً عضو نهادهای متعددی هستم که بود و نبود هیچ یک از آن ها رسماً در زندگی ام تأثیری ندارد. مثلاً هر سال موسسه هنرمندان پیشکسوت در آستانه نوروز یک آذوقه حداقلی به هنرمندان می داد اما امسال حتی آن را هم ندادند. خانه سینما که سال ها است هیچ تدبیری برای رفع معضلات معیشتی اعضایش ندارد. وزارت ارشاد و سازمان سینمایی و صندوق اعتباری هنر هم که گویی کاملاً هنرمندان را فراموش کرده اند در صورتی که وظیفه شان است کاری کنند تا به قول معروف آب در دل هنرمندان تکان نخورد.

این سینماگر تأکید کرد: مدیران سینمایی نباید چشم شان به چند سینماگری باشد که مرتب سر کار هستند و قراردادهای آنچنانی می بندند؛ آن ها باید بدانند همه اهالی سینما سر کار نیستند و دست شان به دهان شان نمی رسد تنها عده معدودی سر کار هستند آن هم به صورت جسته گریخته و همین باعث شده وضعیت اقتصادی هنرمندان به شدت دچار آسیب شود.

وی با انتقاد از برخی ارقام ناچیز که به هنرمندان تعلق می گیرد متذکر شد: چه کسی باور می کند یکی از این نهادها حقوقی ماهانه معادل ۱۵۰ هزار تومان به ما می دهد که رسماً پول ۴ آدامس نوه های مان هم نمی شود!؟ پرسش بنده این است که آیا کسانی که چنین ارقامی را مصوب می کنند از شأن و جایگاه هنرمند مطلع هستند؟

رمضانی فر خاطرنشان کرد: مشکل ما سیاست های غلط و نادرست است. ما چیز اضافه ای از مسئولان نمی خواهیم اما می گوییم حداقل شأن و حرمت ما را رعایت کرده و حق مان را به ما بدهید. این شایسته نیست که بسیاری از هنرمندان که سال ها با جان و دل برای اعتلای فرهنگ و هنر این مرز و بوم زحمت کشیدند و آبرو دار هستند این روزها مستأجر باشند و مرتب در به در این خانه و آن خانه شوند. این درست نیست که سفره عده ای از هنرمندان به شدت خالی است و هیچ مدیری از این اتفاق حتی خم به ابرو نمی آورد.

بازیگر فیلم های سینمایی «فرار از جهنم» و «لامینور» در پایان این گفتگو افزود: رسیدگی به وضعیت معیشتی باید در اولویت باشد. ما در این مملکت باید از سرمایه های فرهنگی مان حراست کنیم! مدیران بهتر است به جای دادن وعده های رنگارنگ کمی پای در دل هنرمندان بنشینند و در عالم واقعیت دردها و معضلات آن ها را برطرف کنند.

مشاهده خبر از سایت منبع

اشتراک گذاری

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *