X

جزئیات وبلاگ

دفتر سینمایی

نادر ابراهیمی در قاب شبکه مستند

تجربی و پویانمایی، «بار دیگر، مردی که دوست می‌داشتیم» روایتی از زندگی نادر ابراهیمی نویسنده، روزنامه نگار، فیلم ساز، ترانه سرا و مترجم ایرانی دوشنبه ۱۴ فروردین ساعت ۲۱ از شبکه مستند پخش می‌شود.

«بار دیگر، مردی که دوست می‌داشتیم» به قلم و کارگردانی محمدحسن یادگاری با حضور اکبر عالمی، جمشید گرگین، مصطفی رحماندوست، کیومرث پور احمد، مرتضی سرهنگی، فرزانه منصوری، ابراهیم حاتمی کیا و … به مرور ۷۲ سال زندگی نویسنده شهیرِ معاصر، نادر ابراهیمی پرداخته است. نادر ابراهیمی که بیشتر به واسطه فعالیت هایش در عرصه ادبیات کودک و نوجوان شناخته می‌شود خالق بیش از ۵۰ اثر تالیفی برای این گروه سنی است. او مردی همه¬ فن¬ حریف بود و کار‌های سخت و دشواری مانند کارگری در یک چاپخانه یا کشاورزی یا کار‌های فرهنگی، چون مترجمی و ویراستاری، فیلمسازی مستند، خطاطی و نقاشی را نیز تجربه کرده بود.

ابراهیمی که از زندگی پرماجرایش لذت می‌برد، تصمیم می‌گیرد زندگینامه خود را روایت کند و دو کتاب “ابن مشغله” و “ابوالمشاغل” شرح کاملی از زندگی و فعالیت‌های اوست. نویسنده کتاب «بار دیگر شهری که دوست می‌داشتم» در حوزه ادبیات بزرگسال هم دارای تالیفات متعددی است، اما بیشتر با سه¬ گانه عاشقانه خود به ویژه کتاب «یک عاشقانه آرام» شناخته می‌شود.

«بار دیگر، مردی که دوست می‌داشتیم» را یوسف نادری‌منش و جواد جواهری تهیه کرده‌اند و تدوین آن هم بر عهده محمدحسن یادگاری و محمد رضوانی پور بوده است. این مستند امشب ساعت ۲۱ پخش می‌شود تکرارش روز بعد ساعت ۹ است

مشاهده خبر از سایت منبع

اشتراک گذاری

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *