X

جزئیات وبلاگ

دفتر سینمایی

جشنواره پژواک انعکاسی از دانش تخصصی در حوزه برنامه سازی رادیوست

علی بخشی زاده معاون صدای جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: جشنواره پژواک چکیده‌ای از چند دهه تجربیات انباشته در حوزه برنامه سازی رادیو و مسیری است برای پرورش نسل آینده رادیوست. 

علی بخشی زاده با اشاره به تغییر رویکرد معاونت صدا از جشنواره‌های کلان به برگزاری جشنواره‌های تخصصی گفت: زمانی رویکرد کلان داشتیم و جشنواره‌هایی هم که برگزار می‌کردیم همان قدر کلان بودند و به اصول برنامه سازی رادیو می‌پرداختند. حالا زمان آن فرا رسیده که دانش تخصصی در رادیو را افزایش دهیم که جشنواره پژواک با همین هدف طراحی شده است. 

معاون صدا افزود: با برگزاری این جشنواره تلاش کردیم برنامه سازی را چه از منظر ساختار و چه از منظر موضوع، تخصصی‌تر کرده که ماحصل آن تجربه اندوزی و مهارت آموزی می‌باشد.

بخشی زاده با اشاره به اینکه تجربۀ مستندسازی در رادیو یک دانش کلان بود که نیاز داشت به تخصصی‌ترین شکل ممکن در بیاید افزود: برگزاری جشنواره پژواک همان بستر رودخانه‌ای است که می‌تواند این جریان فکری را به دریای دانش برنامه سازی تخصصی رادیو برساند.

معاون صدا تاکید کرد: جشنواره پژواک، هم در حوزه ترویج و تبیین ساختار‌های مستندسازی، به شکل تخصصی، توانست مسیر جدیدی را ایجاد کند و هم از نگاه موضوعی، توانست مناظر جدیدی را برای مخاطب نمایان سازد. 

بخشی زاده افزود: در دومین جشنواره ملی پژواک کوشش کردیم که نهضتی برای مستندسازی رادیو بنا کنیم که چکیده‌ای از تجربیات، مهارت‌ها و دانش برنامه سازی مستند را در خود بپروراند و پژواک به گمان من، افشره‌ای از این دانش گرانبهاست برای نسل آینده رسانه ملی.

اختتامیه دومین جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک با هدف شناسایی و معرفی استعداد‌های حوزه مستند، ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ در سالن همایش‌های بین‌المللی صداوسیما برگزار می‌شود. هدف از برگزاری این جشنواره، احیای ساختار و ارتقای جایگاه مستند در برنامه‌های رادیویی و آموزش و بازآموزی مهارت‌های مستندسازی رادیویی است.

مشاهده خبر از سایت منبع

اشتراک گذاری

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *