X

جزئیات وبلاگ

دفتر سینمایی

ریزش مخاطب و رکود گیشه/ سینماها در انتظار اکران عید فطر – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: چهارمین هفته فروردین ۱۴۰۲ ریزش شدید مخاطب و رکود گیشه سینماها را با خود به همراه داشت؛ کل مخاطبان سینما طی این هفته در سراسر کشور حتی به رقم ناچیز ۲۰۰ هزار نفر هم نرسید که با احتساب جمعیت ۸۵ میلیون نفری کشور رسما هیچ محسوب می شود!

به گزارش سینماپرس فیلم سینمایی «بچه های طوفان» به کارگردانی صادق صادق دقیقی همچون هفته های قبل ضعیف ترین فیلم در حال اکران بود به نحوی که تنها ۱۶۲ نفر در سراسر کشور بلیت این فیلم را خریداری کرده و برای تماشای آن به سینما رفتند!

اما وضعیت سایر فیلم ها در گیشه نیز جالب نبود؛ به استناد آمار ارائه شده در سایت سمفا تا ساعت ۲۱ جمعه بیست و پنجم فروردین ماه «عروس خیابان فرشته» به کارگردانی مهدی خسروی نیز وضعیت مطلوبی نداشت! کل مخاطبان این فیلم تنها حدود ۱۰ هزار نفر بودند؛ «غریب» به کارگردانی محمدحسین لطیفی نیز تقریبا ۱۳ هزار و ۵۰۰ مخاطب در سراسر کشور داشت.

«فسیل» به کارگردانی کریم امینی به عنوان موفق ترین فیلم در حال اکران سال ۱۴۰۲ نیز تنها حدود ۱۴۵ هزار مخاطب داشت که پایین ترین میزان مخاطب برای این فیلم طی هفته های گذشته است.

این روزها سینماها در انتظار اکران فیلم های جدید در اکران عید فطر هستند که البته بنا به نظر برخی کارشناسان و صاحب نظران این آثار نیز هیچ کدام نخواهند توانست نجات دهنده گیشه ورشکسته سینماها باشند و مشخص نیست اگر وضعیت به همین منوال ادامه پیدا کند تکلیف زندگی سینماگرانی که مستقیم یا غیر مستقیم معیشت شان از طریق هنرهفتم تأمین می‌شود چه خواهد شد!

مشاهده خبر از سایت منبع

اشتراک گذاری

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *