X

جزئیات وبلاگ

دفتر سینمایی

هدفمان برداشتن غبار از روی قرآن بود

شبکه سه سیما در روز‌های ماه رمضان دورهمی قرآنی از نوع «محفل» تدارک دید تا در ماه بندگی خدا بتواند مردم را با قرآن آشتی داده و این کتاب آسمانی را از کنج طاقچه برداشته و به درون زندگی مردم ببرد.

 برنامه «محفل» در ۳۰ شب ماه رمضان با حضور ۵ داور بین‌المللی، ۳۰۰ تماشاگر و ۱۵۰ میهمان از سراسر جهان روانه آنتن این شبکه شد. رضوان درویش از سوریه، حسنین الحلو از عراق، حجت‌الاسلام غلامرضا قاسمیان، احمد ابوالقاسمی و حامد شاکرنژاد از ایران به عنوان داوران قرآنی در این برنامه حضور داشتند. رسالت بوذری هم مجری «محفل» بود.

جمعی از اساتید، مسئولان و چهره‌های شاخص قرآنی کشور از جمله رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، عضو مجلس خبرگان رهبری، معاون شورای‌عالی قرآن، رئیس سازمان دارالقرآن الکریم و … در نامه‌ای به پیمان جبلی، رئیس سازمان صداوسیما از تلاش‌های رسانه ملی در ماه مبارک رمضان برای تولید برنامه قرآنی «محفل» تقدیر کردند.

رسالت بوذری، مجری برنامه «محفل» در برنامه «سینماچی» رادیو جوان درباره نحوه اجرا در این برنامه قرآنی که با حضور قاریان کشور‌های مختلف همراه بود، گفت: سعی کردم در این برنامه نقش نخ تسبیح را بازی کنم. من تاحدودی خودم را عقب کشیدم و میزان حضور و حرف زدنم را مدیریت کردم.

مجری برنامه «محفل» با بیان اینکه در حرفه خودمان حرف زدن بیشتر به معنای فهم بیشتر از اجرا نیست، توضیح داد: گاهی نگاه و سکوت فهمی از اجرا را نشان می‌دهد.

بوذری درباره واکنش‌ها و انتقاداتی که ممکن بود به برنامه شود، بیان کرد: به صورت مصداقی تشویق کردن و دست زدن بعد از قرائت نگرانی‌هایی در ما ایجاد کرد. با این حال ما باید آن نگاه کلیشه‌ای مرسوم را می‌شکستیم. 

به گفته وی، ذات پاک برنامه منجر به کمرنگ شدن حاشیه‌ها شد. قرار بود در «محفل» از باور‌هایی سخن بگوییم که در کنج طاقچه بود. ما می‌خواستیم به اندازه بضاعتمان غباری از روی قرآن برداریم. 

مجری این برنامه بر این باور است که مردم در «محفل» فهمیدند هم می‌توان قرآن خواند، هم شاد زندگی کرد. هم قرآن خواند، هم از زندگی گفت. هم قرآن خواند، هم یاد گرفت. در نهایت، «محفل» منجر شد حال درونی همه بهتر از الان باشد.

مشاهده خبر از سایت منبع

اشتراک گذاری

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *