X

جزئیات وبلاگ

دفتر سینمایی

جایزه ۲۰ میلیون تومانی جشنواره پژواک به چه کسی می‌رسد؟

تا ساعاتی برگزیدگان دومین دوره مستند رادیویی پژواک با حضور پیمان جبلی رئیس سازمان رسانه ملی، وحید جلیلی قائم مقام سازمان صداوسیما و علی بخشی‌زاده معاون صدای سازمان تقدیر می‌شوند.

هیئت داوران از بخش‌های مختلف، ۴۲ برگزیده معرفی خواهد کرد که از آن‌ها تقدیر خواهد شد. طبق گفته‌های حمیدرضا افتخاری دبیر دومین دوره جشنواره رادیویی پژواک درباره وضعیت استخدام برگزیدگان این دوره از جشنواره، هنوز تصمیم نهایی گرفته نشده است؛ این تصمیم با رئیس سازمان صداوسیماست. او در دوره گذشته این فرصت را به برگزیدگان جشنواره دادند. فکر می‌کنم از ۸ نفر ۴ نفر آن‌ها استخدام رسمی شدند. 

دومین دوره جشنواره رادیویی پژواک به قول برگزارکنندگانش از فردای اختتامیه دوره اول کار خود را شروع کرد، تا قالب مستندسازی را در رادیو احیا کند و جان دوباره به این قالب برنامه‌سازی ببخشد. 

این دوره از جشنواره کار رسمی خود را از ۲۶ مهر در دو بخش مردمی و حرفه‌ای آغاز کرد و تا اوایل بهمن دریافت آثار ادامه داشت. در مجموع از تعداد ۷۰۰ و خورده‌ای اثر ۵۹۰ مستند به مرحله انتخاب آثار راه یافتند. از این تعداد هم ۴۳۷ اثر در بخش حرفه‌ای و ۱۵۳ اثر در بخش مردمی بودند.

با این حال داوری انتخاب آثار تا ۲۰ اسفند ادامه داشت. اواخر اسفند آثار راه یافته به مرحله نهایی معرفی شدند. ۳۰ فرودین بود که داوری نهایی مستند‌های رادیویی انجام شد. ۴ اردیبهشت همزمان با سالگرد تاسیس رادیو اسامی نامزد‌های دریافت جایزه معرفی شدند. امروز ۱۸ اردیبهشت هم در مرکز همایش‌های صداوسیما برگزیدگان نهایی دومین دوره جشنواره رادیویی پژواک معرفی خواهند شد.

طبق گفته حمیدرضا افتخاری دبیر دومین جشنواره رادیویی پژواک، جوایز درنظر گرفته شده در بخش برگزیده ۱۵ میلیون تومان، در بخش ساختاری ۱۲ میلیون تومان و در بخش‌های دیگر حدود ۸ میلیون و ۱۲ میلیون تومان است. برای بهترین اثر جشنواره هم ۲۰ میلیون تومان تعلق می‌گیرد.

پیش از این علی بخشی‌زاده معاون صدای سازمان صداوسیما درباره آثار راه یافته به دبیرخانه جشنواره گفته بود، بسیار خوشحال کننده است که در بین آثار راه یافته به مرحله نهایی تعداد زیادی اثر از مراکز استا‌ن‌ها و معاونت برون مرزی مشاهده می‌شود. این استقبال نشان‌دهنده گسترش مستند رادیویی در سراسر رسانه‌های صداپایه دارد.

مشاهده خبر از سایت منبع

اشتراک گذاری

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *