X

جزئیات وبلاگ

دفتر سینمایی

«محمد بهرامی» درگذشت – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: محمد بهرامی، طراح، گرافیست، نگارگر و از پایه‌گذاران گرافیک نوین ایران در سن ٩٧ سالگی چشم از جهان فرو بست.

به گزارش سینماپرس، انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران از درگذشت محمد بهرامی، طراح گرافیک، نقاش و نگارگر خبر داد و به همین منظور اعلام کرد: «استاد محمد بهرامی از پیشگامان و پیشکسوتان طراحی گرافیک ایران دار فانی را وداع گفتند.

انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران درگذشت ایشان را به خانواده استاد بهرامی و جامعه طراحان گرافیک تسلیت عرض می‌کند و برای خانواده ایشان آروزی صبر و بردباری دارد.

زمان مراسم وداع و خاکسپاری استاد محمد بهرامی متعاقباً اعلام می‌شود.»

محمد بهرامی، طراح گرافیک، نقاش و نگارگر و از پایه‌گذاران گرافیک نوین ایران بود که در سال ۱۳۰۵ در شهر رودبار به دنیا آمد.

این هنرمند برای یادگیری هنرهای زیبا به محضر برخی از استادان نقاشی ملی و سنتی ایران رفت و از دانشکده هنرهای زیبا فارغ التحصیل شد.

این گرافیست و نگارگر توانست در انستیتو عکاسی نیویورک دوره عکاسی را سپری کرده و درجه ممتازی آن را دریافت کند و در اواسط دهه ۲۰ هجری شمسی، با همکاری شاگرد خود، آتلیه‌ای در خیابان لاله زار تهران تأسیس کرد که در زمره نخستین آتلیه‌های گرافیک ایران به شمار می‌آید و از جمله هنرمندان مطرح حوزه گرافیک و هنرهای تجسمی که در این آتلیه با او همکاری کردند عبارتند از: مرتضی ممیز، آیدین آغداشلو، محمد احصایی، علی اکبر صادقی، پرویز کلانتری، محمد تجویدی، بوریس آسیریان، علی شاه‌میری، حسین اسلامیان، محمدعلی زاویه، علی اصغر معصومی، عباس کوه‌زاد و بیوک احمری.

این هنرمند فقید به ترجمه کتاب‌هایی پرداخت و همچنین، کتاب «تاریخ هنر ایران» را تألیف کرد.

بهرامی به تصویرسازی و نگارگری شاهنامه پرداخت و مجموعه نفیس و ارزشمندی را به چاپ رساند که در سال ۵۱ از طرف بخش فرهنگی سازمان ملل متحد در مقر این سازمان در نیویورک به نمایش درآمد.

مشاهده خبر از سایت منبع

اشتراک گذاری

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *