X

جزئیات وبلاگ

دفتر سینمایی

ماجرای اهدای شاهکار ویکتور هوگو به مردم ونزوئلا توسط هوگو چاوز

کروز ویواس؛ استاد بازنشسته ادبیات از کشور ونزوئلا گفت: کتاب جایگاهی مهم و اساسی در دیپلماسی فرهنگی دارد. از طریق کتاب می‌توان با اخبار منفی که در مورد کشور‌های مستقل، چون ونزوئلا و فرهنگ آن منتشر می‌شود، مقابله کرد و به بیان واقعیت‌های این کشور‌ها پرداخت.

وی افزود: از زمان رئیس‌جمهور فقید، هوگو چاوز، فرهنگ کتاب و کتابخوانی در ونزوئلا گسترده شد، چراکه او علاقه بسیاربه کتابخوانی داشت و علاقه‌مند بود تا همه مردم کتابخوان شوند، به همین خاطر یک میلیون کتاب به شکل رایگان در اختیار مردم قرار داد. ازجمله آن کتاب‌های اهدایی می‌توانم به «بینوایان» ویکتور هوگو و مجموعه اشعار شاعران آمریکای لاتین اشاره کنم.

ویواس اضافه کرد: از آن به بعد مردم ونزوئلا به کتابخوانی بیشتر علاقه‌مند شدند و دیگر کتاب خوان مختص به یک طبقه اجتماعی خاص نبود. از این دوره، شرایطی فراهم شد تا مردم از تمام طبقات اجتماعی بتوانند کتاب بخرند و کتاب بخوانند.

این مدرس ادبیات در ادامه با اشاره به تحریم‌های نظام استکبار جهانی علیه ملت ونزوئلا و اثر این تحریم‌ها بر صنعت نشر این کشور گفت: با تحریم‌هایی که علیه ونزوئلا اعمال شد، ناشران ما تحت فشار قرار گرفتند، اما ما با حضور در نمایشگاه‌های مختلف از جمله نمایشگاه کتاب تهران تلاش می‌کنیم تا نویسندگانمان را به جهانیان معرفی کنیم. 

ویواس اضافه کرد: انتشارات «مونته آویلا» که بزرگترین انتشارات ونزوئلا به شمار می‌رود در نمایشگاه کتاب تهران حاضر است. این نمایشگاه تقریبا در همه نمایشگاه‌های کتاب شرکت می‌کنند. برخی مقامات ونزوئلا نویسنده و شاعر هستند. برای نمونه رئیس مجلس این کشور شاعر است و دارای کتاب است. اینکه دولتمردان ونزوئلا نویسنده و شاعر هستند نشان از این دارد که انقلاب بولیواری در ادبیات و نوشتن چه نقشی را ایفا کرده و چقدر انسان دوستانه است.

سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از ۲۰ اردیبهشت آغاز به کار کرده و تا ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ در مصلی امام خمینی (ره) و همزمان به صورت مجازی در kebab.ir ادامه دارد.

مشاهده خبر از سایت منبع

اشتراک گذاری

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *