X

جزئیات وبلاگ

دفتر سینمایی

کاربران فضای مجازی اطلاعات حساسشان را منتشر نکنند

در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

نوید همایونی، مدیرکل پایش فضای مجازی ساترا (رسانه صوت و تصویر فراگیر) درباره نکاتی که کاربران باید بدانند تا از کلاهبرداری اینترنتی جلوگیری کنند، گفت: کاربران باید بدانند اطلاعات حساس‌شان را در هیچ‌جا منتشر نکنند. 

همایونی ادامه داد: اطلاعات حساس شامل اطلاعاتی است که فردی بتواند از آن سوء استفاده کند و بتواند در جا‌های مختلف از آن اطلاعات استفاده کند. اخیراً اعلام کردند پشت کارت ملی را برای جایی ارسال نکنید. اگر کپی یا تصویر کارت ملی شما را خواستند، تصویر روی کارت ملی را نشان دهید. چون در پشت کارت ملی سریالی درج شده که اختصاصی آن فرد است.

مدیرکل پایش فضای مجازی ساترا با بیان اینکه اگر رسانه، سایت یا سکو اطلاعاتی را خواست، مطمئن شوند نیاز نیست اطلاعات اضافه را در اختیار آن‌ها بگذارند، تصریح کرد: یک نفر می‌خواهد وارد سایت شود و از محتوای صوتی – تصویری استفاده کند. چه لزومی دارد بعضی از اطلاعات حساسش را در آنجا ذکر کند. 

به گفته وی، وقتی بعضی از برنامه‌ها روی تلفن همراه نصب می‌شوند، مجوز‌های دسترسی زیادی را می‌خواهند. باید ببینیم لازم است آن دسترسی را به آن برنامه داد یا خیر. یا اگر برنامه‌ای خواست به لیست مخاطبین دسترسی پیدا کند، چه لزومی دارد اجازه دسترسی را صادر کنیم.

مشاهده خبر از سایت منبع

اشتراک گذاری

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *