X

جزئیات وبلاگ

دفتر سینمایی

مهام: مدیران شعار حمایت از سینمای دفاع مقدس را می دهند اما در عمل اقدام جدی برای رشد این سینما ندارند – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: علی مهام تهیه کننده سینما و تلویزیون گفت: خوب شعار دادن که سهل و آسان است و همه می توانند شعار بدهند چرا که نه هزینه ای برایشان دارد و نه دردسری! این عمل گرا بودن است که سخت و مهم است.

تهیه کننده سریال های تلویزیونی «آتش سرد» و «شب بیدار» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس یادآور شد: مدیران شعار حمایت از سینمای دفاع مقدس را می دهند اما در عمل اقدام جدی برای رشد این سینما ندارند! خوشبختانه در سال های ابتدایی پیروزی انقلاب اسلامی و در دوران هشت سال دفاع مقدس فیلم ها و سریال های خوبی در خصوص دفاع جانانه رزمندگان در جبهه های نبرد حق علیه باطل و انقلاب اسلامی تولید می شود اما متأسفانه اینک چند سالی است که چه در سینما و چه در تلویزیون ما کمتر شاهد تولید و پخش این قبیل آثار هستیم.

وی ادامه داد: حقیقتاً بنده نمی دانم سیاست مسئولان و مدیران فرهنگی چیست؟ چطور آن ها می توانند موضوع به این مهمی را نادیده بگیرند و به آن توجهی نداشته باشند؟ مگر خود ما به رزم این ۸ سال عنوان «دفاع مقدس» را نداده ایم؟ مگر دفاع مقدس برای ما ارزشمند و مقدس نیست؟ پس چرا باید آن را نادیده بگیریم؟ آیا مدیران فرهنگی و سینمایی هیچ گاه از خودشان این پرسش را کرده اند که چرا آمریکا سال های سال است دست به قهرمان سازی های پوشالی و دروغین می زند و این همه فیلم در خصوص جنگ جهانی اول و دوم می سازد؟

مهام با بیان اینکه متأسفانه در حالی که تاریخ کشورمان سرشار از قهرمان های واقعی و درجه یک است تصویری از آن ها در قاب سینما و تلویزیون را کمتر مشاهده می کنیم تصریح کرد: علاوه بر دفاع مقدس باید در مورد مدافعان حرم، مدافعان امنیت و… نیز آثار شاخص و درخشان تولید شود اما مدیران گویا دغدغه ای برای این موارد ندارند و دست روی دست گذاشته و تنها نظاره گر وضعیت بغرنج سینما هستند.

تهیه کننده سریال تلویزیونی «حانیه» و «بازی نقاب ها» سپس به تأثیر مهم تولید آثار ارزشمند دفاع مقدس اشاره کرد و در این راستا اظهار داشت: مدیران فرهنگی نباید فراموش کنند که نسل ها در حال تغییر هستند. کودکان و نوجوانان امروزی که دوران جنگ را تجربه نکرده اند باید بدانند در تاریخ این مرز و بوم چه گذشته است و چه مردانی با مردانگی شان باعث شدند تا آن ها امروزه آسوده و در آرامش خاطر زندگی کنند.

این سینماگر متذکر شد: نسل امروز باید بداند که مردان بزرگ این سرزمین چطور کشور را از دست بعثی ها و غربی ها که به مال و ناموس و جان ما چشم طمع داشتند نجات دادند. این اتفاقات در تاریخ کشور ما بسیار مهم است.

مهام سپس با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص اثرگذار بودن فیلم و سینما تأکید کرد: ما باید پیرو منویات حضرت آقا دلسوزانه و دغدغه مندانه و مدبرانه وارد میدان شویم و در عرصه جنگ نرم و جنگ فرهنگی بیکار ننشینیم.

وی در خاتمه این گفتگو با انتقاد شدید از پلتفرم ها و سریال های به شدت سخیف و مبتذل شان اظهار داشت: چرا پلتفرم ها سرشار از سریال های کپی شده شبکه جم شده اند؟ چرا کسی جلوی آن ها را نمی گیرد؟ چرا ما باید شاهد تولیدات سطحی نگر و سبک سرانه در پلتفرم ها باشیم که به هیچ عنوان با فرهنگ ملی و دینی ما سازگاری ندارند؟ چرا این پلتفرم ها از آثار ارزشمند دینی و دفاع مقدسی حمایت نمی کنند؟ نقش مدیران فرهنگی در این میان چیست؟ چرا کسی به این پرسش ها پاسخ نمی دهد؟

مشاهده خبر از سایت منبع

اشتراک گذاری

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *