X

جزئیات وبلاگ

دفتر سینمایی

افتتاح رادیوی تصویری نشاط و رادیو نوجوان به کجا رسید؟

در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

شاهید مظفری، قائم مقام معاونت صدای سازمان صداوسیما در پاسخ به این سوال که طرح رادیو تصویری نشاط به کجا رسید، توضیح داد: اگر کسی برنامه ایرانصدا را نصب کند، برای برنامه‌های پر مخاطب در شبکه‌های رادیویی بخصوص شبکه جوان، شبکه گفتگو، شبکه ایران و … نسخه رادیو تصویری را می‌بیند و این نسخه تصویری در برنامه ایرانصدا و سایت شبکه قابل مشاهده است. با این حال، رادیو تصویری نشاط که نسخه تصویری رادیو صبای فعلی با ضریب هم افزایی چندین برابری است، آماده راه‌اندازی و منوط به تایید ساختار و ابلاغ بودجه حداقلی از جانب ستاد سازمان است.

قائم مقام معاونت صدا ادامه داد: در حال حاضر بیشتر رادیو‌های مناسبتی ما همچون رادیو محرم، رادیو اربعین، رادیو پدافند غیر عامل، رادیو تبیین و … هم تصویری پوشش داده می‌شد و برنامه‌های خاص رادیو‌های غیر مناسبتی هم تصویری پخش می‌شود. ان شاءالله با تاکید معاون صدا پخش برنامه‌ها به صورت تصویری توسعه می‌یابد و امیدواریم استودیو‌های متناسب توسط همکاران معاونت فناوری و توسعه رسانه تجهیز شود؛ و پیش‌بینی می‌شود باتوجه به اینکه آقای دکتر جبلی به این قضیه نظر مثبت دارند، به سمت رادیو تصویری با سرعت بیشتری حرکت کنیم. 

وی بر این باور است که ما در رادیو تصویری اصالت صوت پایه بودن را حفظ می‌کنیم. یعنی به سمت دکور‌ها و نورپردازی آنچنانی نمی‌رویم و محوریت صدا لحاظ خواهد شد.

 مظفری در ادامه گفت: الان ظرفیتمان به‌گونه‌ای نیست که همه برنامه‌ها تصویری پخش شوند. اما اگر سازمان استودیو‌های ما را تجهیز کند، ما هیچ مشکلی برای تحول شبکه‌ها به نسخه تصویری نداریم. هم اکنون ما دو استودیو داریم که ظرفیت تصویری رفتن برنامه‌ها را دارند. معمولاً در یکی از استودیو‌ها رادیو‌های مناسبتی پخش می‌شود و در دیگر استودیو برنامه‌های شاخص روی آنتن می‌روند. یکسری از نشست‌ها و جشنواره‌های رادیو هم در بستر رادیو تصویری پوشش داده می‌شود. 

مظفری در پاسخ به این سوال که تاسیس رادیو نوجوان زیر مجموعه رادیو جوان به کجا رسید، توضیح داد: ما قرار بود رادیوی ویژه‌ای برای نوجوانان ایجاد کنیم و ریاست سازمان صداوسیما از این طرح خیلی استقبال کردند. این شبکه در مرحله بررسی و تامین زیر ساخت است. اگر بودجه و ساختار شبکه تایید و ابلاغ شود، بزودی افتتاح خواهد شد.

قائم مقام معاونت صدا افزود: قرار است رادیو نوجوان از دل رادیو جوان شکل گیرد. افرادی که هنرور نوجوان هستند، به مرور با تولیداتی که انجام می‌دهند، ورزیده می‌شوند تا در نهایت در هسته رادیو نوجوان آتی فعالیت کنند. از طرفی رادیو مستند هم در مقطع نخستین جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک کار خود را آغاز کرد، ولی، چون بودجه آن تامین نشد، علی رغم استقبال مخاطبان مجبور شدیم کار را متوقف کنیم. امیدواریم چنین تجربیات تلخی با حمایت بیشتر از رادیو تکرار نشود.

مظفری در پایان ابراز امیدواری کرد با شکل گیری زیست بوم رسانه‌ای نوین معاونت صدا، مشارکت حداکثری تمامی اقشار مختلف مردم در قالب رسانه‌های صدا پایه صنوف، مشاغل، موسسات و نهاد‌های رسمی و غیر رسمی فراهم شود که در بستر‌های ملی متنوع بتوانند فعالیت رسانه‌ای تخصصی داشته باشند و با حمایت معاونت صدا و راهبری پیشکسوتان و هنرمندان حرفه‌ای تولیدات متنوع مردمی را در حوزه‌های تخصصی برای اعتلای ایران اسلامی و در جهت تحقق تمدن متعالی مهدوی شاهد باشیم.

مشاهده خبر از سایت منبع

اشتراک گذاری

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *