X

جزئیات وبلاگ

دفتر سینمایی

خاطرات مستندسازان حیات وحش در قاب تلویزیون

سعید رسولی کارگردان و تهیه‌کننده این مجموعه، درباره سوژه آن توضیح داد و گفت: این مستند، مجموعه پرتره‌هایی از مستندسازان حیات وحش ایران است و در آن سراغ تعدادی از فیلمسازانی رفته‌ایم که در این حوزه فعال بوده و کار‌های گوناگونی ساخته‌اند. در این مجموعه، ضمن ارائه یک بیوگرافی از کارگردانان، مروری بر کارنامه کاری آنان و فعالیت‌هایشان در حوزه ساخت مستند‌های حیات وحش داریم.

سعید رسولی افزود: از جمله چهره‌هایی که در این مجموعه معرفی شده‌اند، می‌توان به فتح الله امیری، مانی میرصادقی، خلیل زارعی و مجید گل عبد اشاره کرد. البته این مجموعه ادامه‌دار خواهد بود، چرا که هنوز سراغ خیلی از مستندسازان حیات وحش کشور نرفته‌ایم و دوست داریم آن‌ها را نیز مقابل دوربین خود داشته باشیم. به دلیل آنکه بسیاری از آن‌ها در شهرستان هستند، هماهنگی آن‌ها سخت بود.

این مستندساز با اشاره به فرم روایی این مجموعه مستند گفت: در این مجموعه کار‌های شاخص این مستندسازان معرفی شده و درباره جزییات ساخت آن‌ها با خودشان صحبت می‌کنیم. در لابه‌لای این گفتگو‌ها خاطرات تلخ و شیرین آنان از ساخت این مستند بیان می‌شود و متناسب با هر موضوع از تصاویر آرشیوی مناسب نیز استفاده می‌کنیم. در حقیقت مروری بر آثار و کارنامه کاری مستندسازان حیات وحش داریم.

وی درباره توجه شبکه مستند به ساخت چنین اثری نیز توضیح داد: تعدادی از مستندسازانی که در این مجموعه معرفی شده‌اند، نخستین کارهایشان را با حمایت شبکه مستند تولید و آرام آرام مسیر پیشرفت را طی کردند تا تبدیل به مستندسازان قوی در این حوزه شدند. از این نظر نقش شبکه مستند در ارتقای سطح تولیدات حیات وحش پررنگ است. سفارش ساخت این مجموعه نیز توسط خود شبکه داده شد.

کارگردان مجموعه مستند «با مستندسازان» افزود: حدود پنج ماه درگیر تولید این مجموعه بودیم، از آنجا که بسیاری از این مستندسازان خارج از پایتخت زندگی می‌کنند، دسترسی به آنان سخت بود و برای حضورشان در تهران نیاز به هماهنگی داشتیم. به همین دلیل روند تولید این مجموعه کمی بیشتر زمان برد. هر قسمت از این مجموعه نزدیک به ۲۵ دقیقه است.

تهیه‌کننده و کارگردان این مجموعه سعید رسولی آیت و از دیگر عوامل آن می‌توان به تصویربرداری مهدی مولایی، تدوین زهره مصطفایی، مدیریت تولید میثم زرقانی و هماهنگی زهرا زرقانی اشاره کرد.

مجموعه مستند «با مستندسازان» جمعه‌ها ساعت ۲۲:۳۰ از شبکه مستند سیما پخش می‌شود.

مشاهده خبر از سایت منبع

اشتراک گذاری

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *