X

جزئیات وبلاگ

دفتر سینمایی

«سوران» زندگی یک مبارز سردشتی را روایت می‌کند

وحید پناهلو مدیر مرکز سریال سوره در گفتگو با برنامه رادیو ٨ با اشاره به آغاز پخش محصول جدید این مرکز گفت: از آغاز فعالیت مرکز سریال سوره نزدیک به ۲ سال می‌گذرد و سریال «سوران» تازه‌ترین محصول این مرکز اقتباسی از کتاب «عصر‌های کریسکان» است. بعد از انتخاب کتاب «عصر‌های کریسکان» برای ساخت سریال کار تحقیق، پژوهش و نگارش آن بصورت متمرکز توسط مرکز سریال سوره انجام شد.

وی افزود: مجتبی فرآورده که سابقه ساخت آثاری، چون ملک‌سلیمان و ٢٣ نفر را برعهده داشته به عنوان تهیه‌کننده و سروش محمدزاده به عنوان کارگردان این سریال انتخاب شدند. پیش تولید این اثر از خرداد و تولید «سوران» از شهریور ماه سال گذشت آغاز شد. این سریال به قسمتی از تاریخ پرداخته که کمتر مورد توجه فیلمسازان قرار گرفته است. «سوران» زندگی یک مبارزی سردشتی را در برهه زمانی خرداد ١٣۵٧ تا مرداد ١٣۵٩ به تصویر کشیده است.

پناهلو با بیان این مطلب که سریال «سوران» تنها بخشی از کتاب «عصر‌های کریسکان» را برای مخاطب روایت می‌کند، ادامه داد: این سریال در ١٨ قسمت تولید شده است که ساخت فصل دوم آن به بازخورد مخاطبین، میزان استقبال و همچنین تامین منابع مالی توسط سازمان صدا و سیما وابسته است.

مدیر مرکز سریال سوره در پاسخ دخل و تصرف این مرکز در محتوا و فرم تولیدات اختصاصی خود گفت: در مرکز سریال سوره منتظر این نیستیم که طرحی به ما ارائه شود، بلکه قدم را کمی فراتر گذاشتیم و به سمت طراحی و اقتباس از کتاب‌ها رفتیم و سعی کردیم تا پس از انتخاب قصه، تالیف اثر را از سمت خود مرکز انجام دهیم. «سوران» یکی از سه گانه مرکز سریال سوره است که درباره قومیت‌های مختلف ایران ساخته شده است.

پناهلو در ادامه بیان کرد: سه‌گانه قومیت‌ها از سه کتاب متفاوت ساخته خواهد شد و دو اثر بعدی از کتاب‌های «ماتی‌خان» که داستان تاریخی در ترکمن صحرا و «قرارگاه سری نصرت» درباره شهید علی هاشمی و عرب‌های خوزستان است.

وی افزود: سعی کردیم تا در تولید آثارمان از تهران خارج شویم و سراغ تولید آثار فرا استانی برویم که این نکته بعضا باعث شده تا شرایط برای عوامل و گروه تولید، هزینه‌ها ساخت و دسترسی به امکانات شهری جهت ضبط خارج از تهران سخت شود.

سریال «سوران» پخش خود را از ۱۷ خرداد آغاز کرده و روز‌های ۴‌شنبه و ۵‌شنبه ساعت ٢٢:١۵ روی آنتن شبکه یک سیما می‌رود.

مشاهده خبر از سایت منبع

اشتراک گذاری

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *