X

جزئیات وبلاگ

دفتر سینمایی

هر بازیگری حاضر به پذیرش نقش «سرخو» نمی‌شود/مردم سریال را دیده‌اند و نقش شخصیت «سرخو» برایشان قابل تامل بود – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: نادر فلاح عملکرد نقش شخصیت‌ها در سریال «آتش و باد» را مورد بررسی قرار داد و ایجاد تفکر در مخاطبان و به محک گذاشتن اعمال را رویکردی ارزشمند و اثرگذار بر فرهنگ دانست.

به گزارش سینماپرس، نادر فلاح در گفت‌وگو با میزان درباره سریال «آتش و باد» گفت: سریال «آتش و باد» فیلمنامه‌ای خوب و داستانی تاریخی از دوران مشروطه را برای مخاطب روایت می‌کند. این سریال رویدادهای تاریخی کشور از ملی شدن نفت تا اتفاقات مشروطه را مطرح می‌کند؛ به عبارت دیگر وقایع تاریخی در خلال زندگی دو ایل در منطقه شیراز به نمایش گذاشته شده است. همچنین ورود انگلیسی‌ها به این منطقه و رویدادهای تاریخی دوران مشروطه بخش‌هایی است که به تصویر کشیده شده است.

وی در مورد نقش «سرخو» در سریال «آتش و باد» گفت: «سرخو» شخصیتی خاص دارد؛ اگرچه نقشش سیاه است، اما داستان خود را دارد و قصه را به نوعی هدایت می‌کند.
شخصیت‌پردازی‌هایی که در این فیلمنامه در نظر گرفته شده به درستی و با دقت فراوان شکل گرفته، از این رو داستانی زیبا را رقم زده است. نکته دیگر اینکه هر بازیگری حاضر به پذیرش نقش «سرخو» نمی‌شود، اما من آن را در شخصیت دراماتیک و عملگرا دیدم و همین امر باعث شد تا برایم جذاب باشد و آن را بپذیرم.

فلاح به بازخوردهای مخاطبان اشاره و اظهار کرد: صبحت‌های مردم از زمان نمایش این سریال به من نشان می‌داد که مردم سریال را دیده‌اند و نقش شخصیت «سرخو» برایشان قابل تامل بود. برخی از رفتارهای نادرست او ابراز انزجار می‌کردند و برخی از برخوردها برای مردم درس عبرتی بود که باعث می‌شد به تجدیدنظر در اعمال خود بپردازند. این نکاتی بود که من در بازخوردهایم و ارتباطم با مردم آن را درک کردم و البته پیامی است که هنرهای نمایشی تلاش دارد تا در قالب فرهنگ به جامعه ارائه کند. نقش «سرخو» درهمین راستا نوشته و توانسته موفق عمل کند.

وی تاکید کرد: جنس درام ویژه است و کاراکترها به گونه‌ای عمل می‌کنند که مخاطب با دیدن رفتار و عملکرد آنان خود را محک بزنند، نگاهی به عملکرد خود داشته باشند و این رویکرد در جهت رشد فرهنگی تاثیرگذار خواهد بود.

این بازیگر تصریح کرد: زمان پخش سریال «آتش و باد» مناسب نبود، زیرا در زمانی روی آنتن رفت که معمولا تعداد مخاطبان کاهش می‌یابد. از طرفی مشخص نبود این سریال برای عید است و یا ماه مبارک رمضان. از سوی دیگر سریال تاریخی بود و مناسبت چندانی نیز با ایام نوروز نداشت. با این همه تولیدات باکیفیت می‌تواند جای خود را در میان مخاطبان باز کند.

وی در پایان بیان کرد: هم اکنون در حال بازی در چند اثر هستم که نمی‌توانم اطلاعات آن را اعلام کنم.

مشاهده خبر از سایت منبع

اشتراک گذاری

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *