X

جزئیات وبلاگ

دفتر سینمایی

صدا‌و‌سیما مشعل‌دار لایحه عفاف و حجاب است

نشست صمیمانه طلایه داران معروف معاونت صدا با حضور شاهید مظفری قائم مقام معاونت صدا، حجت الاسلام و المسلمین ابوالمعالی دبیر شورای امر به معروف و نهی از منکر سازمان صدا و سیما، طاهره کلانکی مشاور امور زنان و خانواده رسانه ملی برگزار شد.

 لایحه عفاف و حجاب، پیوست تبیین ندارد

دبیر شورای امر به معروف و نهی از منکر سازمان صدا و سیما با بیان اینکه امید آفرینی از نان شب هم واجب‌تر است، گفت: پیش نیاز اصلی در موضوع امر به معروف و نهی از منکر، امید است. ما در سازمان صدا و سیما، شورای امر به معروف داریم که با برگزاری جلسات ماهیانه و فعالیت‌های آموزشی قصد دارد، کارکنان سازمان را با مصادیق امر به معروف در سازمان آشنا کند.

حجت الاسلام و المسلمین ابوالمعالی، تاکید کرد: لایحه طرح عفاف و حجاب، پیوست تبیین ندارد و مشعل دار این مهم، صدا وسیماست.

بحث پوشش در لایحه عفاف و حجاب تقلیل یافته است

طاهره کلانکی، مشاور امور زنان و خانواده رسانه ملی با اشاره به لایحه عفاف و حجاب گفت: به این لایحه ایراداتی وارد است که متاسفانه بحث پوشش در آن تقلیل پیدا کرده است و بایستی اصلاحاتی صورت گیرد. جریمه‌ها و مجازات مطرح شده از دیگر موارد است. ما در اجتماع وظایفی داریم و در قبال یکدیگر مسئولیم. اینجا بحث حقوق خصوصی نیست، بلکه حقوق اجتماعی مطرح است. 

الویت اصلی طلایه داران معاونت صدا، امید آفرینی و مطالبه گری

 شاهید مظفری، قائم مقام معاونت صدا با بیان اینکه الویت اصلی طلایه داران معاونت صدا امید آفرینی و مطالبه گری است، تصریح کرد: بحث جهاد تبیین به نوعی در موضوع امید آفرینی و مطالبه گری نهفته است. ما برای اینکه مباحث امید آفرینی را پیگیری کنیم، نیاز به شبکه سازی داریم و این کار‌ها با ساختار و بخش نامه صورت نمی‌گیرد، بلکه حرکتی «خودجوش» است.

مظفری استمرار کار‌های خوب، شبکه سازی و تولید محتوا را از دیگر فعالیت‌های طلایه داران معاونت صدا ذکر کرد و گفت: تولید محتوا می‌تواند متونی تبیینی و اقناعی حتی تولید مستندی پرتره یا برنامه نمایشی الف فاخر باشد که ناخودآگاه پیام به مخاطب منتقل می‌شود.

برنامه‌هایی با پیام امر به معروف 

هانیه قربانی، گوینده رادیو و یکی از طلایه داران معروف رادیو گفت: طی بررسی‌هایی که در رادیو‌های صبا، ورزش، پیام و ایرانصدا صورت گرفته، ۱۱ برنامه طنزگونه با هدف اطلاع رسانی سبک زندگی سالم و حقوق شهروندی به مقوله امر به معروف می‌پردازد. شبکه رادیویی ورزش در قالب هفت برنامه به معرفی بانوان محجبه و ترویج سبک زندگی اسلامی می‌پردازد. سه آیتم در رادیو پیام در قالب سخنرانی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در جهت بصیرت افزایی، و ۸۰ عنوان اثر در ایرانصدا به این مهم می‌پردازد.

تدوین سبک زندگی ایرانی – اسلامی

حجت الاسلام مظفر کاوه، طلایه دار شبکه رادیویی تهران گفت: اکثر اعضای این گروه مدیران هستند و ۱۰ عنوان برنامه با موضوعات و پاسخگویی به مسئولان طراحی شده که مهمترین آن‌ها «پل مدیریت» است.

پیام امیری، قائم مقام شبکه رادیو تهران گفت: به نظرم بایستی «سبک زندگی ایرانی – اسلامی» در شورای امر به معروف و نهی از منکر سازمان تدوین شود. همچنین در رادیو تهران در قالب شهروند اسلامی، شهر اسلامی به این مهم پرداخته می‌شود.

«ایران امروز» و مطالبه گری از مسئولان 

 غلامحسین طالبی، مدیر طرح و برنامه ریزی رادیو ایران گفت: امسال تمرکزمان روی مبحث مطالبه گری و ایجاد امید بین مردم گذاشته ایم، به طوری که در برنامه «ایران امروز» هر روز با یک دستگاه، نهاد و سازمانی بحث نقد منصفانه داریم.

پرسش و پاسخی امر به معروفی 

 سمیرا قنبری، تهیه کننده و از دیگر طلایه داران معروف در شبکه رادیویی قرآن گفت: به طور تخصصی برنامه‌های «گوهر عفاف» در خصوص حجاب، «سبک زندگی شهدا» برگرفته از وصیت نامه‌های شهدا، برنامه‌های کودک و نوجوان با این مفاهیم مرتبط است و درصد هستیم در قالب پرسش و پاسخ به مسائل مرتبط به امر به معروف بپردازیم.

ترویج ازدواج ساده 

منصوره کردی، مدیر گروه تاریخ و اندیشه رادیو فرهنگ نیز گفت: ۱۲، ۱۳ عنوان برنامه در رادیو‌های فرهنگ و گفتگو به موضوع امر به معروف می‌پردازند. با موضوع جمعیت هم برنامه‌های «بنیان فردا» و «قند و فرزند» به این مهم می‌پردازند. در بحث تحکیم بنیان خانواده برنامه‌های «آشتی کنان» و «سفره‌ی عقد» به ترتیب موضوعش درباره زوج‌هایی که در آستانه جدایی هستند و ترویج ازدواج ساده است. «ایراندخت» با موضوع کارآفرینی زنان، «فرهنگ جبهه» با موضوع ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، «قلب فرهنگی» با موضوع نماز جمعه از دیگر برنامه هاست.

رادیو معارف و مطالبه گری

مهدی کریمی، سرپرست طرح و برنامه ریزی رادیو معارف گفت: خبر برنامه صبحگاهی به سمت خبر خوب معطوف شده و برنامه‌های مطالبه گری «انعکاس» و «کنکاش» روانه آنتن می‌شود. برنامه «دستاورد» برگرفته از مسیر پیشرفت از دیگر اقدامات این شبکه رادیویی در راستای امر به معروف است.

مشاهده خبر از سایت منبع

اشتراک گذاری

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *