X

جزئیات وبلاگ

دفتر سینمایی

بهادری جهرمی: این جشنواره بزرگداشت هفته افشای حقوق بشر آمریکایی است – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: سخنگوی دولت درباره آخرین اقدام ایران علیه اقدام تروریستی شهادت سردار سلیمانی گفت: طبیعتا پاسخ این اقدام تروریستی تنها از منظر حقوقی نخواهد بود و پشتیبانی دستگاه‌های دولتی هم در دستور کار قرار دارد.

به گزارش سینماپرس، علی بهادری جهرمی در حاشیه نشست ششمین جشنواره افشای حقوق بشر آمریکایی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال ایرنا اظهار داشت: این اقدام تروریستی ایالات متحده که خودشان هم مسئولیت آن را پذیرفتند به نوعی تیر خلاص بر پیکره ایالات متحده از منظر ظاهرسازی و مخفی شدن در عناوینی چون حمایت از حقوق بشر، صلح یا مقابله با تروریسم بود و عیان شد که این دولت تروریستی است.

وی افزود: طبیعتا جمهوری اسلامی ایران هم اقدام‌های متقابل را نسبت به این اقدام در حوزه‌های مختلف در دستور کار قرار داده که یکی از این اقدام‌ها در حوزه حقوقی است.

بهادری جهرمی گفت: هم در محاکم داخلی پرونده‌هایی با توجه به قوانین داخلی ما برای این مساله تشکیل شده که شاهد برگزاری اولین جلسه آن در مجموعه دستگاه قضایی بودیم. هم خانواده سردار سلیمانی با وکلایی که مشخص کردند در مراجع منطقه‌ای و جهانی پیگیر استیفای حقوق سردار سلیمانی هستند.

وی افزود: طبیعتا پاسخ این اقدام تروریستی تنها از منظر حقوقی نخواهد بود و پشتیبانی دستگاه‌های دولتی هم در دستور کار قرار دارد.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ششمین جشنواره افشای حقوق بشر آمریکایی‌ در پاسخ به این سوال که آیا این جشنواره مانند جشنواره فیلم فجر آثار و تولیدات مختص خود را دارد و یا این که مانند دیگر جشنواره‌ها یک سری موازی‌کاری‌هاست و آثار متعدد در آن جایزه می‌برند، گفت: این جشنواره، بزرگداشت هفته افشای حقوق بشر آمریکایی است.

بهادری جهرمی افزود: طبیعتا یکی از محورهای این جشنواره تقدیر از کسانی است که در طول سال آثاری در حوزه روایت‌گری روشن و تبیین درست ماهیت حقیقی از حقوق بشر آمریکایی و در برابر حقوق بشر اسلامی دارند که شامل تولیدکنندگان این آثار فاخر می‌شود و یا اقدام‌هایی موثر در برابر اقدام‌های ضد حقوق بشری داشته‌اند.

وی افزود: بخشی از جشنواره هم شامل آثار تولیدی آن است که چه به سفارش و چه در رقابت به دست دبیرخانه جشنواره رسیده و از آنها رونمایی می‌شود.

بهادری جهرمی با اشاره به تجربه حضور در دوره‌های پیشین جشنواره گفت: اساسا رونمایی‌هایی از برخی آثار صورت می‌گیرد که برای اولین بار در جشنواره واصل و یا تولید شده است.

سخنگوی دولت همچنین درباره تاثیرگذاری این جشنواره در افشای ماهیت واقعی آمریکا با توجه به این که سیاست دولت سیزدهم ارتباط بیشتر با همسایگان بدون دخالت آمریکا است اظهار داشت: یکی از هنرهای ایالات متحده این است که از ابزارهای مختلفی برای مخفی کردن حقیقت کاذب خود استفاده کند.

وی توضیح داد: به این معنا که ما استثمار و استعمار و آغاز به جنگ‌ها را در ادوار مختلف داشتیم که ایالات متحده با ابزارهای مختلف حقیقت را وارونه جلوه داده، معکوس و یا ظاهرسازی کرده و ملت ایران این را خیلی بیشتر به خاطر دارند. مثلا جنگ تحمیلی هشت ساله تا سال‌های سال با همین ابزارها و روش‌ها مخفی می‌شد که چه کسی آغازگر جنگ بوده است؛ سال‌های سال زمان برد و مقاومت طلبید تا نمایش داده شود که آغازگر جنگ رژیم بعثی صدام بوده است.

بهادری جهرمی افزود: در حوزه‌ها و ظاهرسازی‌های حقوق بشری هم چنین است که ایالات متحده خود را تحت عناوین به ظاهر زیبایی که باطن زشتی دارند پنهان می‌کند.

وی با اشاره به مفهومی که از خانواده در ذهن هر انسان آزاده‌ای در سطح جهان صرف نظر از دین و اعتقادش وجود دارد اظهار داشت: تحت عنوان خانواده مفاهیم ضد بشری را می‌بینیم که ایالات متحده و هم پیمانان فکری و روشی و همفکران آن چگونه ترویج و تبلیغ و بنیان انسانیت را زیر سوال می‌برند.

بهادری جهرمی گفت: روشنگری‌های در برابر این اقدامات ضد انسانی حتما پیروز خواهد بود چرا که حق راهی جز پیروزی و باطل راهی جز شکست ندارد. وقتی که نور حقیقت تابیده شود تاریکی ظلمات خودبخود به کنار می‌رود. فقط کافی است که بتوانیم دست در دست هم دهیم.

وی افزود: بویژه با کمک اهالی رسانه، نخبگان و روشنفکران داخلی و خارجی سعی کنیم که نور را بتابانیم. خودبخود این ظلمات و تاریکی باطل و ادعاهای باطلی که امثال ایالات متحده و همپیمانانش دارند روشن می‌شود.

سخنگوی دولت تاکیدکرد: روشنگری‌هایی که مثلا در خصوص گروه‌های دسته‌جمعی صورت گرفت. یا در خصوص بمب‌های اتمی و یا بمب‌های متعددی که آمریکا استفاده کرده و یا حمایت‌های تسلیحاتی نظامی که از تروریست‌های مختلف در سطح جهان داشته و یا اقدام‌هایی که در ایجاد و تقویت داعش داشته، هر کدام باعث روشن شدن بخشی از حقیقت می‌شود.

وی گفت: اگر این اقدام‌های روشنگرانه نبود چه بسا کسی از خیلی از این موضوعات و حقایق اطلاعی نداشت. حتما این مسیر می‌تواند به روشن شدن ابعاد و زوایای حقیقی حقوق بشر واقعی و حقوق بشر آمریکایی کمک کند.

مشاهده خبر از سایت منبع

اشتراک گذاری

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *