X

جزئیات وبلاگ

دفتر سینمایی

«همرزم» نگاهی متفاوت به ستاد جنگ‌های نامنظم

 

 شبکه مستند، «همرزم» در شبکه مستند و گروه مستند روایت فتح تولید شده و با نگاهی متفاوت به موضوع ستاد جنگ‌های نامنظم از ابتدا تا ادغام‌شدنش و آدم‌های مؤثر در این ستاد می‌پردازد. 

ستاد جنگ‌های نامنظم  یک سازمان نظامی چریکی در ایران بود که سال ۱۳۵۹ تأسیس شد و در روز‌های نخست جنگ ایران و عراق مسئولیت طراحی و اجرای عملیات‌های چریکی علیه نیرو‌های ارتش عراق را برعهده داشت. فرماندهی  این ستاد از ابتدای تأسیس با مصطفی چمران بود و پس از شهادت او در  اواخر خرداد ۱۳۶۰ ادغام شد.   

«همرزم» با نگاهی متفاوت به ستاد جنگ‌های نامنظم روی  آنتن می‌رود و سعی دارد خاستگاه مردمی و اجتماعی این ستاد را واکاوی کند.   

این مستند روایی مبتنی بر آرشیو، مصاحبه و نریشن است و برای تولید آن از آرشیو تلویزیون، روایت فتح و ارگان‌های دیگر استفاده شده است.   

«همرزم» در شبکه مستند تولید شده و از عوامل آن می‌توان به تصویربردار: مجتبی عمارلو، دستیار تصویر: سجاد دهنوی، مدیرتولید و صدابردار: بابک پاک جامه، تدوین: صالح جعفری، مسعود دهنوی، نویسنده متن: ابوذر دارابی، گوینده متن: حسین محمودیان، اصلاح رنگ و نور: نازنین گودرزی، گرافیک حسین بتوئی و آرشیو محمد استواری و ابراهیم وصالی استوار اشاره کرد.

مشاهده خبر از سایت منبع

اشتراک گذاری

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *