X

جزئیات وبلاگ

دفتر سینمایی

مهمترین چالش من در کار نمایش نبود سرمایه کافی و عدم حمایت از سوی متولیان امر بود – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: کارگردان تئاتر معتقد است: تئاتر مادر تصویر است و کسانی که از تئاتر مقابل دوربین رفته‌اند خیلی موفق بودند.

به گزارش سینماپرس، علی فتحعلی که این روزها میرزاکشون را به پردیس تئاتر شهرزاد برده در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بازیگرانی که کار تئاتر کردند و بعد وارد تصویر شدند موفق‌تر و درخشان‌تر بودند و کارگردان‌ها هم از بازی‌شان رضایت داشتند.

این کارگردان تئاتر که از سال ۱۳۶۸ با نمایش‌های «حاکم یک شبه»، «زیرگذر صالح»، «بازگشت»، «گیج» و «تیغ و ترنا» همراه با شادروان هادی اسلامی فعالیت هنری خود را آغاز کرده، گفت: مهمترین چالش من در کار نمایش در طول ۳۴ سال گذشته نبود سرمایه کافی و عدم حمایت از سوی متولیان امر بود.

مسوولان اصلاً تئاتر را به عنوان شغل قبول ندارند

وی خاطرنشان کرد: مسئولان اصلاً تئاتر را به عنوان شغل قبول ندارند در حالی که معاش بسیاری از بازیگران به همین وابسته است.

فتحعلی گفت: هر چقدر از تئاتر حمایت کنیم سینما را تقویت کرده‌ایم که متاسفانه در کشور قدر تلاش‌های بچه‌های تئاتر اصلاً دانسته نمی‌شود.

این کارگردان تئاتر اظهار داشت: بازیگرانی که کارهای نمایشی می‌کنند ساعت‌ها، روزها و حتی ماه‌ها برای تمرین وقت می‌گذارد و دستمزد آنچنانی هم نمی‌گیرند اما با وجود تمام این شرایط از آنجایی که مراد قلبی‌شان است شاهد حضور بازیگران تئاتر بر روی صحنه‌های تئاتر هستیم.

فتحعلی گفت: با وجود اینکه در کار میرزاکشون هم اصلاً از بازیگران چهره استفاده‌ای نکردم اما بچه‌های گروه بسیار خوش درخشیدند.

او درباره داستان میرزاکشون هم اظهار داشت: عاشق باشی برنده می‌شوی و به خواسته‌ات می رسی ولی با خدا باش و پیش برو. همه چیز انسان پول نمی شود. پول زندگی، معرفت و محبت نمی‌شود. با پول به قول چاپلین می شود خانه خرید اما آسایش را نمی‌شود.

مشاهده خبر از سایت منبع

اشتراک گذاری

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *