X

جزئیات وبلاگ

دفتر سینمایی

شورای عالی سینما در استان‌ها برگزار می‌شود – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار مهر، محمد خزاعی عصر چهارشنبه در دیدار با استاندار اصفهان، اظهار داشت: بحث نخست ما در سفرهای شهرستانی، عدالت محوری است.

وی ادامه داد: در این راستا تلاش می‌کنیم تا امکانات موجود میان استان‌ها تقسیم شود و امکانات در تهران متمرکز نباشد زیرا شعار دولت سیزدهم، عدالت محوری و توزیع عادلانه امکانات در سراسر کشور است.

خزاعی عنوان کرد: اینگونه می‌توانیم در راستای تقویت زیرساخت‌ها و مسائل تولیدی استان به جمع بندی برسیم.

وی با اشاره به برگزاری منظم جلسات شورای عالی سینما، گفت: در صدد هستیم این شورا در استان‌ها نیز برگزار شود تا بودجه‌ها هدر نرود و به صورت متمرکز بتوانیم برای هر استان برنامه‌ریزی داشته باشیم تا آثار فاخر تولید شود.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد: این شورا می‌تواند مشکلات را در سطح استان و ملی حل کند از این رو با صلاح دید استاندار اصفهان شورای سینما مختص استان نیز تشکیل شود.

وی ضمن اشاره به مصوبات شورای عالی سینما، گفت: یکی از مصوبات این شورا در راستای حل کردن مشکل مسکن هنرمندان سینمایی است.

خزاعی ادامه داد: مصوبه دیگر در خصوص تجهیز امکانات دفاتر انجمن‌های سینمای جوان است که برای این مهم ۱۸۰ میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته شده است و امیدواریم تا پایان تابستان همه دفاتر در سراسر کشور مجهز شوند.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: براساس برنامه توسعه چهارم و پنجم، سرمایه‌گذارانی که می‌خواهند مجتمع‌های تجاری (مال) بسازند به ازای تخصیص فضاهای فرهنگی به آنها تخصیص فضای تجاری داده می‌شود.

خزاعی بیان کرد: در برنامه توسعه هفتم، بندی اضافه شده که بر مبنای آن تمام شرکت‌ها، بانک‌ها و مؤسسات اقتصادی در استان‌های توسعه یافته ۳۰ درصد و در استان‌های کمتر برخوردار ۱۰۰ درصد بودجه مالیات خود را به مسائل زیرساخت فرهنگ و هنر تخصیص دهند.

وی اظهار کرد: هدف هم افزایی برای حل مشکلات است، می‌توانیم کمک کنیم تا هنرمندان بومی اصفهان فیلم مستقل یا مستند براساس مشکلات و دغدغه‌های اصفهان تولید کنند تا ظرفیت‌های جدیدی برای استان فراهم شود.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه رویکرد ما استان محوری است، گفت: قول دادیم تا پایان دولت یکهزار سالن سینمایی در کشور تحویل داده شود و در دو سال اخیر بالغ بر ۲۵۰ سالن به مجموعه سالن‌های سینمایی کشور اضافه شد.

شورای تخصصی سینما در اصفهان تشکیل می‌شود

سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان نیز در این دیدار ضمن تبریک ایام عید غدیرخم، اظهار داشت: متأسفانه یک نگاه تمرکزگرا از دوره پهلوی در کشور شکل گرفته و مادام افزایش یافته و شرایط به سمتی رفته که اکثر دولت مردان ما کشور را در تهران خلاصه می‌کنند.

وی متذکر شد: برخی استان‌ها را براساس شاخصه‌هایی از جمله تمدنی که دارند استان برخوردار قلمداد می‌شوند اما به این موضوع توجه نمی‌شود که این استان‌ها در بخش‌های دیگر با محدودیت‌های بسیاری مواجه هستند.

استاندار اصفهان یادآور شد: توانمندی و بضاعت‌های فکر و عملیاتی در استان وجود دارد اما محدود هستیم.

وی با اشاره به دیدار با هنرمندان اصفهان در ماه مبارک رمضان، گفت: برای رفع دغدغه‌های به حق هنرمندان استان با وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزیر محترم میراث فرهنگی دیدار و گفتگو داشتم تا بخشی از مشکلات ساماندهی شود.

مشاهده خبر از سایت منبع

اشتراک گذاری

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *