X

جزئیات وبلاگ

دفتر سینمایی

بازگشایی تئاتر نصر پس از حدود سه دهه تعطیلی – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: سازمان زیباسازی شهر تهران با همکاری شیار استودیو و در آستانه روز جهانی بناها و محوطه‌های تاریخی، اجرای پرفورمنس‌های محدودی را در تئاتر نصر قبل از آغاز عملیات مرمت، برگزار می‌کند.

به گزارش سینماپرس، سازمان زیباسازی شهر تهران با همکاری شیار استودیو و در آستانه روز جهانی بناها و محوطه‌های تاریخی، اجرای پرفورمنس‌های محدودی را در تئاتر نصر قبل از آغاز عملیات مرمت، برگزار می‌کند. کمیته مردم نهاد پیگیری حفاظت از خانه‌های تاریخی تهران ضمن اعلام این خبر افزود: علاقه مندان از تاریخ ۲۳ تا ۳۱ فروردین ۱۳۹۸،شنبه تا چهارشنبه از  ساعت ۱۱ صبح،پنجشنبه و جمعه ساعت ۱۱ و ۱۶ می توانند جهت رزرو با شماره ۰۹۳۹۳۸۸۴۹۰۳ تماس بگیرند.
با افتتاح تماشاخانه دایمی تهران در اول دی ماه ۱۳۱۹ه.ش و اجرای نمایش های منظم هفتگی در مکان هنرستان هنرپیشگی و به دلیل استقبال پایتخت نشینان از تئاتر ومحدودیت ظرفیت تماشاخانه هنرستان هنرپیشگی، سید علی خان نصر با کمک رییس کل شهربانی در اوایل اردیبهشت سال ۱۳۲۰ سالن گراند هتل را که در آن زمان شعبه ای از بنگاه سینمای دیده بان بود به مبلغ سه هزار ریال اجرا کرد و حدود ۲۵ هزار ریال هم از محل بودجه هنرستان هنرپیشگی برای مرمت و تبدیل غرفه‌های کوچک به سالنی با صندلی هزینه کرد تا تماشاخانه دایمی تهران ۷ الی ۹ شب پنجشنبه ۱۰ مهرماه ۱۳۲۰ در سالن گراند هتل افتتاح شود.

تئاتر نصر روزهای پر فراز و نشیبی را پشت سر گذاشته و پس از انقلاب هم مدتها تعطیل بوده است.سرانجام زمستان ۹۶ با توافق شهرداری، کمیته امداد و جهاد دانشگاهی تئاتر نصر طی قراردادی به شهرداری تحویل داده شد تا به همت سازمان زیباسازی پس از مرمت به موزه تئاتر ایران تبدیل شود و آرزوی دیرین هنرمندان و فرهنگ دوستان محقق شود.

مشاهده خبر از سایت منبع

اشتراک گذاری

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *