X

جزئیات وبلاگ

دفتر سینمایی

از فروش ۱۴ قطعه بلیت یکی از فیلم های در حال اکران تا ادامه پیشتازی یک فیلم – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: سینما طی هفته اخیر با فروش اندک بسیاری از فیلم های در حال اکران مواجه بود که نشان از وضعیت وخیم گیشه دارد.

به گزارش سینماپرس فیلم سینمایی «ارثیه فامیلی» به کارگردانی حامد رضی طی هفته اخیر تنها ۱۴ قطعه بلیت فروخت تا کم رونق ترین فیلم در حال اکران باشد. «یقه سفیدها» به کارگردانی شهرام مسلخی نیز تنها ۱۸۰ قطعه بلیت فروخت تا دومین فیلم کم مخاطب این هفته باشد.

بر اساس اعلام آمار منتشر شده در سایت سمفا تا ساعت ۲۱ جمعه بیست و سوم تیرماه فیلم سینمایی «فصل ماهی سفید» به کارگردانی قربان نجفی نیز تنها ۱۹۲۰ مخاطب داشت، «تصور» علی بهراد تنها ۲۳۰۰ بیننده داشت و «بابا سیبیلو» ساخته ادوین خاچیکیان نیز تنها حدود ۲۵۰۰ تماشاگر را به سالن های سینما کشاند!

«پرونده باز است» آخرین ساخته سینمایی زنده یاد کیومرث پوراحمد نیز علیرغم تبلیغات فراوان در فضای مجازی تنها توانست حدود ۲۶۰۰ مخاطب داشته باشد و «نگهبان شب» به کارگردانی سیدرضا میرکریمی و «شهرک» ساخته علی حضرتی هر کدام تنها حدود ۴۸۰۰ مخاطب داشتند.

اما «فسیل» به کارگردانی کریم امینی که از زمستان سال گذشته اکرانش آغاز شده همچنان یکه تاز گیشه است؛ این فیلم طی هفته اخیر حدود ۲۳۴ هزار نفر مخاطب داشت. «شهر هرت» نیز به کارگردانی همین فیلمساز نیز با ۱۴۲ هزار بیننده رتبه دوم پرفروش ترین فیلم‌ در حال اکران را به دست آورد.

سایر فیلم های در حال اکران نیز هیچ کدام‌ فروش قابل قبولی نداشتند؛ «کت چرمی» ساخته حسین میرزامحمدی حدود ۲۹ هزار مخاطب داشت و «عروسی مردم» مجید توکلی نیز تنها توانست ۲۲ هزار تماشاگر داشته باشد و «مصلحت» حسین دارابی نیز نتوانست بیش از ۱۹ هزار نفر را ترغیب به حضور در سالن سینما بکند.

با این شرایط و این میزان مخاطب اندک تردیدی نیست که در روزهای آینده و همزمان با آغاز ماه محرم و ایام عزادارای سرور و سالار شهیدان جهان قطعا فروش گیشه بسیار کمتر خواهد شد و این وظیفه مدیران سینمایی است که تدبیری عاجل برای اوضاع بحران زده گیشه و وضعیت مالی وخیم سینماگران و سرمایه های در حال سوختن سرمایه گذاران و تهیه کنندگان داشته باشند.

مشاهده خبر از سایت منبع

اشتراک گذاری

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *