X

جزئیات وبلاگ

دفتر سینمایی

اگر خودمان شأنیت مجموعه «تئاتر شهر» را حفظ کنیم قطعا عابران و دیگر شهروندان نیز ارزش آن را حفظ خواهند کرد – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: محمد حاتمی، بازیگر و کارگردان تئاتر با تأکید بر حفظ اصالت بنای مجموعه تئاتر شهر از لزوم طراحی حفاظ مناسب و توجه به طراحی صدای محیطی مناسب برای محوطه بیرونی مجموعه برای ایجاد و راه‌اندازی یک پاتوق فرهنگی و هنری گفت.

به گزارش سینماپرس، خوشبختانه پس از مدت‌ها حریم تئاتر شهر با پیگیری‌های اداره کل هنرهای نمایشی، معاونت امور هنری و درخواست‌های مکرر هنرمندان با حکم قضایی و همراهی شهرداری منطقه ۱۱ و نیروی انتظامی پاک‌سازی شده است.

محمد حاتمی بازیگر و کارگردان تئاتر با ابراز خشنودی از پاک‌سازی مجموعه تئاتر شهر گفت: «استمرار روند پاک‌سازی حریم مجموعه تئاتر شهر نیازمند یک برنامه مدون است.»

او ادامه داد: «این مجموعه تنها سالن رسمی این کشور با این شکل معماری خاص است. ما برای حفظ حریم و شأنیت این بنا باید تمام تلاش‌مان را انجام دهیم. هنرمندان یک طرف این ماجرا هستند و طرف دیگر مدیران اداره کل هنرهای نمایشی، معاونت امور هنری و مسئولان خود مجموعه تئاتر شهر هستند.»

این هنرمند گفت: «ما جز این مجموعه، بنای تئاتری دیگری نداریم که به آن بنازیم. بلک‌باکس‌های جدید هیچ هویتی برای ما ایرانیان ندارد که بتوانیم به آن‌ها افتخار کنیم.»

حاتمی با اشاره به اینکه معماری تئاتر شهر باشعور ساخته شده است، توضیح داد: «برای تبدیل شدن مجموعه تئاتر شهر به یک پاتوق فرهنگی و هنری می‌توان برنامه‌های متنوعی داد که البته نیازمند زمان است. ضروری است مدیران اداره کل هنرهای نمایشی همان‌گونه که برای پاک‌سازی محیط پیرامونی تئاتر شهر پیگیر بودند، با بهره‌گیری از نظرات صاحب‌نظران و کارشناسان با نگاهی ایجابی، برای مداوم بودن طرح حریم تئاتر شهر، هر چه زودتر به فکر راه‌اندازی یک پاتوق فرهنگی در این فضا باشند.»

او افزود: «برای رسیدن به یک پاتوق هنری و فرهنگی باید به فکر حفاظ و طراحی صدای محیطی مناسب محوطه بیرونی با توجه به حفظ اصالت بنا باشیم تا ازدحام و شلوغی‌های ناشی از رفت‌وآمد خودروها و مترو باعث اختلال در روند اجرای برنامه‌ها نشود.»

این هنرمند با بیان اینکه تمرکز اصلی بر خود بنا و مجموعه است، گفت: «زمانی با درایت هنرمند خوش‌قریحه‌ای چون بهروز غریب‌پور فضای کشتارگاه تهران به فرهنگسرای بهمن تبدیل شد و با فرهنگ‌سازی درست و مؤثر، مردم به تئاتر دعوت شدند. قطعاً پیگیری‌های اداره کل هنرهای نمایشی چون گذشته و یاری سایر سازمان‌های مرتبط باید کمک کند تا فضای تئاتر شهر به‌عنوان یک محیط فرهنگی شاخص به یک مسلخ روانی و فرهنگی تبدیل نشود.»

حاتمی ادامه داد: «ما باید به این محیط بال‌وپر بدهیم و زحمت آن را بکشیم؛ چراکه خودمان از آن استفاده می‌کنیم. ما علاوه بر تلاش برای حفظ حریم مجموعه باید به فکر تجهیز سالن‌ها هم باشیم.»

این هنرمند با تأکید بر در نظر گرفتن حفاظ برای مجموعه تئاتر شهر گفت: «قطعاً این مجموعه نیازمند حصار است و برای این کار باید از معماران و طراحان خوبی که داریم، استفاده کنیم تا حفاظی شایسته از لحاظ زیبایی‌شناسی و محافظ بودن ایجاد شود.»

او توضیح داد: «ما اگر خودمان شأنیت مجموعه تئاتر شهر را حفظ کنیم، قطعاً عابران و دیگر شهروندان نیز ارزش آن را حفظ خواهند کرد. امیدوارم فضای مناسبی برای معیشت دست‌فروشان در مکان مناسب دیگری، آماده و جانمایی شود اما نباید با بی‌توجهی و بی‌مبالاتی، محوطه بیرونی مجموعه به خلازیر دوم تبدیل شود.»

مشاهده خبر از سایت منبع

اشتراک گذاری

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *