X

جزئیات وبلاگ

دفتر سینمایی

رادیو ورزش بانوان روی موج FM خواهد رفت

معاون صدای رسانی ملی در نخستین سالگرد تاسیس رادیو ورزش بانوان گفت: کار تاسیسی در کشور خیلی مشکل است. تحویل کار از دیگری و ادامه آن کار سختی نیست، چون چارچوبی برای آن تعریف شده و ریل‌گذاری و هدف‌گذاری انجام شده و عوامل خودشان را شناخته‌اند و حرکت‌های تکمیلی انجام می‌شود. اما کار تاسیسی طاقت‌فرساست و همه عوامل در اختیار نیست. به راحتی خواسته‌ها به منصه ظهور نمی‌رسد و از جوانب مختلف تحت فشار است.

وی ادامه داد: پس از گذشت چهل و اندی سال از پیروزی انقلاب اسلامی، حوزه معاونت صدا با هم‌اندیشی که با بزرگواران و خصوصا ریاست محترم سازمان انجام شد. به یکی از نیاز‌های اساسی جامعه پاسخ مثبت داد و کانال وزش بانوان ایجاد شد. نیمی از مردم این کشور بانوان ما هستند و قدم کوچکی در احقاق حق این قشر از جامعه برداشته شد.

بخشی‌زاده تذکر داد: الان هم با توجه به موفقیت‌های خیلی خوبی که این کانال بدست آورده ما اصلا خودمان را در نقطه ایده‌آل نمی‌بینیم. چقدر حالا در حوزه بانوان مسابقات و کار‌هایی صورت می‌گیرد که ما به دلایلی که ذکر آن لازم نیست؛ ۴ ساعت تولید داریم. آیا ورزش بانوان کشور و این ظرفیت بزرگ به اندازه ۴ ساعت تولید است؟! این نشان می‌دهد که ما در شرایط ایده‌آل نیستیم. باید دائما شرایط مطلوب طراحی کنیم و موانع را کنار بگذاریم و در این راه گام برداریم.

معاون صدا اظهار کرد: من صمیمانه به جناب آقای آذرمکان که در حال حاضر در شبکه ایران ایفای نقش می‌کند و جناب آقای احمدی عزیز و سرکار خانم رستمی که سابقه آشنایی ما به شبکه دو بازمی‌گردد؛ وی در برنامه «روز از نو» درباره ورزش بانوان اجرا داشت و از خانم‌های اثرگذار در حوزه رسانه است؛ تبریک می‌گویم.

وی گفت: خواهش می‌کنم در این راه خسته نشوید. امثال من باید در خدمت شما باشند. از خداوند تمنا می‌کنم در این روز بزرگ به ما قوت و توان بدهد تا خواسته‌های شما بزرگواران را که همگی به حق هستند و برای اعتلای سازمان است را تحقق ببخشیم.

بخشی‌زاده خبر داد: سازمان در دوره جدید ریاست محترم طراحی جدیدی کرد و سند تحولی را خدمت رهبر معظم انقلاب داد که شاکله این سند تحول روی سه محور استوار بود. تحول در سازوکار، تحول در محتوا و تحول در رویکرد در برنامه‌سازی در سازمان صداوسیما. می‌توان به اجمال گفت که این حرکت معاونت صدا دقیقا این سه منظور را در یک گام پوشانید.

وی خطاب به خانم رستمی، مدیر شبکه رادیویی ورزش بانوان تاکید کرد: یکی از مواردی که بنظرم ما باید بطور ویژه به آن بپردازیم؛ شناسایی ظرفیت‌های رسانه‌ای حوزه بانوان در سراسر کشور و حضور آن‌ها در این شبکه است. اصلا نباید خانم توانمندی در حوزه رسانه در کشور باشد که جایگاهی در کنار شما نداشته باشد. من این قول را می‌دهم از تمام بضاعتم استفاده کنم و حداقل یکی از محصولات این سالگرد افزایش زمان تولید بسته به توان شما باشد. من دوست دارم این زمان دو برابر شود. می‌دانم چه فشاری بروی ستاد معاونت صدا برای اخذ بودجه می‌آید. اما توان و نوع رفتار شما با ما رفتار ما با شما را شکل می‌دهد. هرآنچه شما بخواهید ما بدهکار جامعه بانوان کشور هستیم. بدهکار به طلبکار چشم می‌گوید. چون تجربه ثابت کرده شما پله‌های ترقی را خیلی خوب می‌شناسید و خوب عوامل را هماهنگ و هدفگذاری و حرکت می‌کنید.

بخشی‌زاده در مراسم سالگرد تاسیس رادیو ورزش بانوان اظهار کرد: ما در نشست جشنواره مستند شعار امسال رادیو را روی تقویت سرمایه اجتماعی بیان کردیم. به دلیل اینکه چند مولفه است که جمع جبری آن به تقویت سرمایه اجتماعی می‌انجامد. دو مولفه آن اینجا خیلی مهم است؛ یکی امید و دیگری نشاط در حوزه فردی و اجتماعی است. ورزش نشاط‌انگیز و امیدافزا است.

وی افزود: در صحبت‌های عالمانه برادر عزیزم آقای احمدی درخواستی بود که ما از حوزه برودبند به برودکست هجرت کنیم. یعنی رادیو ورزش بانوان روی ایستگاه‌های FM مستقر شود. من نهایت تلاش خود را در این زمینه انجام می‌دهم تا به معنی واقعی نام شبکه را به خود بگیرد. جا دارد که از تمامی همکارانم خصوصا سرکارخانم کیانی، گزارشگر توانمند و کاربلد به نمایندگی از بانوان رادیو ورزش بانوان تقدیر کنم و امیدوارم اگر سال بعد اینجا بودیم؛ شاهد رشد چندبرابری این شبکه باشیم. ان شاءالله خانم رستمی و آقای احمدی پاورپونت خوبی را آماده کنند و بگویند در این نقطه بودیم و حالا به این نقطه رسیده‌ایم. نسبتا تمام نیاز‌های فدراسیون‌های ورزشی در بخش بانوان را برآورده کرده‌ایم. این ۳۰٪ کار ما می‌شود. ما ورزش‌های همگانی، محلات و روستا‌ها را باید پوشش بدهیم.

معاون صدا همچنین گفت: خواهش من این است که در قالب‌های برنامه‌سازی از قالب مستند غافل نشوید. برنامه‌های ترکیبی و مجلات کمی ژورنالیستی هستند، ولی برنامه‌های مستند را می‌توان تا سال‌ها پخش کرد. از افتخارآفرینی خانمی که تراز انقلاب اسلامی می‌شود. با حجاب کامل روی سکوی مقام قهرمانی می‌رود. این برای ایران اسلامی عزیزی که دشمن در آن القای نامیدی و سیاه‌نمایی می‌کند؛ افتخارآفرین است. باید از ظرفیت مستندسازی که در راستای جهاد تبیین است بهره ببریم. ان‌شاءالله در جشنواره بعدی مستند رادیویی پژواک این رسانه بیشترین جایزه را با همت آقای احمدی و خانم رستمی ببرد. من هم بودجه‌های لازم را اخذ خواهم کرد.

مشاهده خبر از سایت منبع

اشتراک گذاری

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *