X

جزئیات وبلاگ

دفتر سینمایی

پهنه رودکی میزبان «مجالس تعزیه حسینی» می‌شود – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: احمد عزیزی تعزیه‌خوان با سابقه اعلام کرد با حمایت بنیاد فرهنگی و هنری رودکی در دهه اول ماه محرم به اجرای مجالس تعزیه در پهنه رودکی می‌پردازد.

به گزارش سینماپرس، احمد عزیزی تعزیه‌خوان با سابقه درباره فعالیت‌های خود در ایام ماه محرم، به مهر گفت: با حمایت بنیاد فرهنگی و هنری رودکی از اول ماه محرم به اجرای مجالس تعزیه در پهنه رودکی می‌پردازیم. این مجالس ساعت ۲۰:۳۰ اجرا می‌شوند.

وی درباره مجالس تعزیه مدنظر برای اجرا، توضیح داد: در شب اول تعزیه «شاهچراغ»، در شب دوم تعزیه «وهب و حضرت زینب (س)، در شب سوم تعزیه «مسلم»، در شب چهارم تعزیه «دو طفلان مسلم»، در شب پنجم تعزیه «حر ریاحی»، در شب ششم تعزیه «علی‌اکبر (ع)»، در شب هفتم تعزیه «قاسم (ع)»، در شب هشتم تعزیه «حضرت ابوالفضل (ع)»، در شب نهم تعزیه «امام حسین (ع)» و در شب دهم هم تعزیه «بازار شام» را اجرا می‌کنیم.

عزیزی درباره عوامل حاضر در اجرای این مجالس تعزیه، گفت: خودم و پسرم مسعود عزیزی، امیرعباس باقری، حسین عباس‌قلی، حبیب ماهری، جواد جودی، مهیار میرنقی، حسین حسین‌علی، امیرعلی کاوه، امیرعلی رضایی و پارسا حسینعلی به عنوان شبیه‌خوان و عباس حیدری، ابراهیم خدابنده‌لو و میلاد عزیزی گروه موسیقی این مجالس تعزیه هستیم.

این تعزیه‌خوان در پایان سخنان خود به اجرای ۳ مجلس تعزیه در فضای باز مجموعه تئاتر شهر اشاره کرد و افزود: روزهای ۸، ۹ و ۱۰ ماه محرم در این فضا و در ۲ نوبت ۱۶:۳۰ و ۱۹:۳۰ به اجرای مجلس تعزیه می‌پردازیم.

مشاهده خبر از سایت منبع

اشتراک گذاری

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *