X

جزئیات وبلاگ

دفتر سینمایی

در «برنامه هفتم توسعه» بحث رسیدگی به تخلفات عوامل فرهنگی، هنری و رسانه‌ای را برای اولین بار در قالب یک کمیته روشن بدوی و استینافی آوردیم – اخبار سینمای ایران و جهان

وزیر ارشاد گفت: یکی از کارهای مهمی که در وزارت فرهنگ جلو رفت بحث تشکیل کمیته‌ای برای بررسی تخلفات اصحاب فرهنگ و هنر است، این اتفاق مبارکی بود که دولت در راستای شفافیت و فراهم کردن امکان دفاع و حتی در صورت صدور حکم امکان اعتراض داشته باشد و این خیلی روند را روشن می‌کند.

به گزارش سینماپرس، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز در جمع خبرنگاران حاضر در حیاط دولت درباره برنامه‌های وزارت ارشاد برای ترویج فرهنگ عاشورایی گفت: برنامه‌های ویژه تعزیه، پرده‌خوانی و نقاله‌خوانی را از شب گذشته در سراسر کشور شروع کردیم و نمایشگاه‌های مذهبی در همه شهرها در دستور کار قرار گرفته؛ چند اجرای موسیقی مذهبی را در رستور کار داریم.

وزیر ارشاد همچنین در رابطه با احکام صادر شده برای برخی هنرمندان و سلبریتی‌ها اظهار داشت: ما به دنبال این هستیم که کارهای مختلفی که اتفاق می‌افتد بر مبنای یک رویه روشن باشد، ما این کار را در وزارت فرهنگ که البته از قبل هم این بود دنبال کردیم که اگر یک بازیگر یا عنصر فرهنگی-هنری مثل هر فرد دیگری دچار خطا می‌شد، برای نوع تخلف محرومیتی را در نظر می‌گرفتیم.

وی تصریح کرد: معتقدم که این امر باید در یک روند روشنی اتفاق بیفتد؛ به همین دلیل در برنامه هفتم توسعه، بحث رسیدگی به تخلفات عوامل فرهنگی، هنری و رسانه‌ای را برای اولین بار در قالب یک کمیته روشن بدوی و استینافی آوردیم.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: یکی از برنامه های مهمی که در وزارت فرهنگ جلو رفت همین بحث بود، کارگردان با بازیگر می‌گفت «به من می‌گویند ممنوع‌الکار یا ممنوع‌الخروج هستی»، «زمانی که در حال خروج از کشور هستم در فرودگاه متوجه می‌شوم» یا «در گوشی به من می‌گویند» یا «یک کاری می‌توانم بروم و یک کاری نمی‌توانم بروم». این اتفاق مبارکی بود که دولت در راستای شفافیت و فراهم کردن امکان دفاع این را در برنامه هفتم آوردیم که کمیته‌ای با حضور نمایندگانی از بخش‌های مختلف مثل قوه قضاییه و مجلس تشکیل شود و افراد امکان دفاع داشته باشند حتی در صورت صدور حکم امکان اعتراض داشته باشد و این خیلی روند را روشن می‌کند.

وی ادامه داد: در همه معاونت‌ها و در خصوص همه مجوزهایی که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعطا می‌کند همه اصحاب فرهنگ و هنر این فضا را خواهند داشت، ان‌شاءالله با این اتفاق دچار مسائلی از این دست نخواهیم بود.

وزیر ارشاد تصریح کرد: ما این پیشنهاد را در برنامه هفتم آوردیم، کمیسیون فرهنگی موافقت و تصویب کرده و ان‌شاءالله بعد از تصویب در کمیسیون تلفیق و صحن علنی مجلس و تبدیل شدن به قانون که احتمال می‌دهیم به مهرماه برسد، طی سه ماه بعد آیین‌نامه اجرایی تدوین و اجرا خواهد شد.

اسماعیلی همچنین در رابطه با طرح تجمیع رسانه‌های دولتی عنوان کرد: تجمیع رسانه‌های دولتی که الان ۴ تا از خبرگزاری‌ها در وزارت ارشاد هسنتد و کار تجمیع آغاز شده است، دوستان دارند این بحث را انجام می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: ما دنبال کم کردن کار نیستیم، دنبال افزایش استاندارد هستیم. یک خبرگزاری باید یک استانداردهایی را از حیث تنوع سرویس، تولید خبر، پوشش خارجی، داخلی، منطقه‌ای و استانی داشته باشد. ما با این کار به وضعیت فعلی به لحاظ ساختاری دست نمی‌زنیم و خبرنگاری را از کار بیکار نمی‌کنیم اما با حفظ استانداردها دنبال این هستیم که این عنوان خبرگزاری به کسانی اطلاق شود که واقعا خبرگزاری هستند.

مشاهده خبر از سایت منبع

اشتراک گذاری

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *