X

جزئیات وبلاگ

دفتر سینمایی

کتاب «متد هندسه بازیگری» رونمایی شد – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، آئین رونمایی از کتاب چهار جلدی «متد هندسه بازیگری» نوشته داریوش موحد پژوهشگر و مدرس بازیگری توسط آموزشگاه بازیگری هنر و سینما با حضور هنرمندان در مجتمع فرهنگی هنری امام رضا (ع) برگزار شد.

محمدحسین لطیفی کارگردان سینما و تلویزیون در ابتدای این نشست گفت: ابزار اصلی یک فیلم بازیگر و بازیگری است که جلوی دوربین می‌رود و اگر او بازی را درست فهمیده باشد قطعاً ما در سینما رشد بیشتری خواهیم داشت. امیدوارم این کتاب راهگشا کسانی باشد که می‌توانند بازیگران مطرحی شوند.

وی افزود: آثار بسیاری در خصوص آموزش بازیگری تألیف، ترجمه و به چاپ رسیده که بسیار مفید و کاربردی است. نکاتی که در کتاب «مهندسی نقش» آمده برگرفته از تجربه بیش از سه دهه فعالیت حرفه‌ای اینجانب در عرصه‌های مختلف هنر نمایشی، فیلم سازی، مدیریتی، تدریس و مشاوره‌هایی است که من را با بسیاری از مشکلات و دغدغه‌های علاقمندان این رشته آشنا کرد. با پشتوانه کنکاش، تحقیق و مطالعه فراوان از منابع معتبر جمعی از بزرگان و اساتید بین المللی این رشته، برآن شدم تا داشته‌های علمی و تجربی خود را با نگارشی روان، شکلی جدید و ترتیبی مناسب و به روز شده در قالب سبکی با عنوان (متد هندسه باز یگری) برای علاقمندان این هنر ارز شمند ارائه کنم تا خواننده بتواند درک بهتری در مسیر بازیگری و ساختن نقش داشته باشد. چه آنهایی که قصد ورود دارند، چه جمع کثیری که ورود کرده اند و به دلایلی، موفقیت‌های چشم گیری کسب نکرده اند و چه همکارانی که درکسوت آموزش فعالیت داشته، به دنبال معرفی کتابی با محتوای شناخت دنیای بازیگری، به هنرجویان خود هستند.

داریوش موحد در ادامه این آئین گفت: در کتاب متد هندسه بازیگری از منابع مختلفی تحقیق به عمل آمده و به نکاتی که برای درک بهتر دنیای بازیگری مناسب بوده اشاره شده است. انتخاب عنوان متد هندسه بازیگری به آن جهت بود که بازیگری نیز همچون فرمول‌های ریاضی و اشکال هندسی قابل محاسبه و تفسیر است. این مجموعه کتاب در چهار جلد با نگاهی کاملاً جدید و متفاوت به چاپ رسیده است.

وی افزود: هر جلد این کتاب در هفت فصل به موضوعاتی خاص در حوزه هنر بازیگری پرداخته است. طرح روی جلد، ترسیمی از دنیای بازیگری است. این فرم برای اولین بار در دنیای بازیگری طراحی شده است و متد هندسه بازیگری جایی برای اشتباه بازیگر در تحلیل نقش نمی‌گذارد.

همزمان با رونمایی این کتاب، از کتاب «زنگ خاطره» نوشته بابک شهرکی به کوشش سهیل سلیم‌زاده رونمایی شد.

در این اثر به موسیقی متن و تیتراژ کارتون‌ها و مجموعه‌هایی چون «حنا دختری در مزرعه، بابا لنگ دراز، اوشین، پوآرو، از سرزمین شمالی و …» پرداخته شده که برای متولدین اواخر دهه ۵۰ و اوایل دهه ۶۰ شنیدنی و خاطره‌برانگیز است.

مشاهده خبر از سایت منبع

اشتراک گذاری

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *