X

جزئیات وبلاگ

دفتر سینمایی

ریزش مجدد مخاطبان و لزوم برنامه ریزی برای روزهای پیش روی سینما/ ۱۳ فیلم در حال اکران با ۸۹ هزار مخاطب – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: سینماها طی هفته گذشته کاهش شدید مخاطب را تجربه کردند به نحوی که «فسیل» به عنوان پرفروش ترین اثر در حال اکران تنها حدود ۱۷۰ هزار مخاطب داشت و بخشی از فیلم های در حال اکران مخاطبانی انگشت شمار داشتند.

به گزارش سینماپرس فیلم های سینمایی «ارثیه فامیلی» به کارگردانی حامد رضی و «یقه سفیدها» به کارگردانی شهرام مسلخی کم مخاطب ترین فیلم ها در هفته اخیر بودند به نحوی که اولی تنها ۳۶ نفر و دومی ۳۸ نفر مخاطب در سراسر کشور داشتند!

بر اساس آمار ارائه شده در سایت سمفا تا ساعت ۱۲ جمعه سی ام تیرماه ناقوس شوم کاهش شدید مخاطب در سینما شکلی جدی به خود گرفته و زنگ خطر جدی برای آینده بیمناک سینمای کشور را به صدا درآورده است چرا که پرفروش ترین فیلم سینما یعنی «فسیل» تنها حدود ۱۷۶ هزار مخاطب و «شهر هرت» نیز به عنوان دومین فیلم پرفروش هفته تنها ۱۰۶ هزار مخاطب در سراسر کشور داشتند.

در این ایام «فصل ماهی سفید» به کارگردانی قربان نجفی تنها ۲۱۰۰ مخاطب داشت و «بابا سیبیلو» ادوین خاچیکیان نیز نتوانست بیش از ۲۳۰۰ مخاطب داشته باشد و «پرونده باز است» آخرین ساخته سینمایی زنده یاد کیومرث پوراحمد نیز به حدود ۲۷۰۰ مخاطب در سراسر کشور رضایت داد!

در همین راستا «تصور» به کارگردانی علی بهراد حدود ۳۹۰۰ و «نگهبان شب» رضا میرکریمی فقط ۵۶۰۰ مخاطب داشتند. «شهرک» علی حضرتی نیز تنها ۶۹۰۰ نفر را به سالن های سینما کشاند و «سه کام حبس» سامان سالور نیز نتوانست بیش از ۷۹۰۰ مخاطب داشته باشد.

«معجزه عشق» محمدرضا ممتاز نیز ۱۲۳۰۰ بیننده و «آهنگ دو نفره» آرزو ارزانش نیز تنها ۱۲۶۰۰ مخاطب داشت! «مصلحت» نیز به فروش ۱۴۳۰۰ بلیت اکتفا کرد و «عروسی مردم» ۱۷۸۰۰ مخاطب را به سینماها جذب کرد و در نهایت «کت چرمی» نیز توانست حدود ۳۱ هزار مخاطب داشته باشد.

این آمار نشان از آن دارد که به جز ۳ فیلم رده بالای جدول ۱۳ فیلم در حال اکران روی هم کمتر از ۸۹ هزار مخاطب طی یک هفته داشتند یعنی تقریبا هر روز در سراسر کشور تنها حدود ۱۲ هزار نفر از جمعیت ۸۵ میلیون نفری کشور به سینما رفتند که رقمی فوق العاده ناچیز محسوب می شود.

مشاهده خبر از سایت منبع

اشتراک گذاری

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *