X

جزئیات وبلاگ

دفتر سینمایی

تقدیر خانواده شهدای جنگ و امنیت از شبکه افق

خانواده جمعی از شهدای دفاع مقدس، مدافعان حرم و امنیت در دیدار با مدیر شبکه افق، از حمایت‌های بی دریغ رسانه ملی و این شبکه از مجموعه دختران انقلاب و نیز مطالبه‌گری در مورد فرهنگ عفاف و حجاب و پیگیری وضعیت شهدای امنیت تقدیر و تشکر کردند.

در این نشست، مادر شهید آرمان علی وردی، پدر شهید رسول خلیلی (مدافع حرم)، عمو و خواهر شهیدان امیراحمدی (مدافع امنیت)، برادر شهیدان علی و جعفر جنگروی (شهید دوران جنگ تحمیلی) و برادر شهید مرتضی عبداللهی (مدافع حرم) حضور داشتند و با مدیر شبکه افق به گفتگو نشستند.

در ابتدای جلسه، عبداللهی برادر شهید مرتضی عبداللهی با اشاره به اقدامات گسترده شبکه افق در زمینه ترویج فرهنگ حجاب و عفاف اظهار کرد: افق با روحیه‌ای انقلابی پای کار آمده و حمایت لازم از مجموعه دختران انقلاب را هم داشته است، امیدواریم با این پشتیبانی و طرح و برنامه‌هایی که در آینده اجرایی می‌شوند، بتوان کار را وسعت داد و از طریق رسانه، به ترویج آن پرداخت.

در ادامه، مادر شهید آرمان علی وردی هم با بیان اینکه رسانه ملی به خصوص شبکه افق حمایت‌های ویژه‌ای از خانواده شهدا و فرهنگ جهاد و شهادت داشته‌اند، گفت: البته به نظر من باید بیش از اینها، به وصیت‌نامه‌های شهدا پرداخته و آرمان و اهداف آنها، برای نسل امروز تبیین شود، چون رسانه‌های معاند، از هر فرصتی استفاده می‌کنند تا جوانان ایرانی را به انحراف بکشانند.

او با بیان اینکه شهیدان امنیت، مظلومانه شهید شدند، عنوان کرد: آرمان، در کشور خودمان و پیش چشم خودمان به شهادت رسید و نباید این مسئله، کمرنگ شود، این شهدا باید جهانی شوند و در ابعاد بین‌المللی به آن‌ها بپردازیم.

خواهر شهید سلمان میراحمدی هم گفت: رهبری تاکید داشته‌اند که باید دست نوازش بر سر مجموعه‌های مردمی کشیده شود، مجموعه‌هایی که با علمداری خانواده شهدا به پا خاسته‌اند، ولی بعضی مسئولان چنین رویکردی ندارند و حمایت‌های لازم را نمی‌کنند؛ در این بین شبکه افق، تکیه‌گاه همیشگی ما بوده و در کنار همه بی مهری‌ها، افق را خانه خودمان می‌دانیم.

این خواهر شهید تصریح کرد: شبکه افق با عملکردی که داشت، توانست الگویی برای دیگر شبکه‌ها هم باشد و آن‌ها را هم پای کار بیاورد. البته در بعضی موارد، انتقاداتی هم داریم که چرا طی ۹ ماه گذشته، آن طور که باید، در زمینه مطالبه‌گری برای دستگیری و محاکمه قاتلان برخی از شهدای اغتشاشات اخیر، اقدام قاطع صورت نگرفته و در سطحی که رسانه‌های معاند، فعالیت گسترده‌ای داشته‌اند، اقدام متقابلی انجام نشده است.

صادق یزدانی مدیر شبکه افق هم در این نشست ضمن تشکر از خانواده معظم شهدا برای حضور در افق و دغدغه‌مندی آن‌ها در زمینه مطالبات فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و مذهبی گفت: برای پوشش برنامه‌های مجموعه دختران انقلاب، شبکه‌های مختلف پای کار بوده‌اند و هر یک، بخشی از برنامه‌ها را پوشش داده‌اند و در این بین افق هم وظیفه خود دانست که پیشگام باشد و با وجود همه دست انداز‌ها و کارشکنی‌ها، برای حمایت از اقدام قاطعانه خانواده شهدا و پشتیبانی از فرهنگ عفاف و حجاب به میدان بیاید.

وی ادامه داد: سارقان همیشه به دنبال گران‌ترین اجناس هستند و به یقین، غارتگران فرهنگ ایرانی و اسلامی هم دست روی عفاف و حجاب می‌گذارند تا حیا و عفت جوان مسلمان را بربایند. یزدانی با بیان اینکه هویت ایرانی و اسلامی بر مدار حیا، حجاب و عفاف می‌گردد گفت: پژوهشگران غربی بر این باورند که ایمان به غیب و همچنین اهمیت به خانواده، سبب شده مردم ایران از سد تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی و اجتماعی بگذرند، ظرفیتی که در غرب چندان دیده نمی‌شود.

مدیر شبکه افق با تاکید بر پیوند‌های عاطفی موجود در خانواده ایرانی خاطرنشان کرد: در این بین زن و مادر، محور اصلی چارچوب خانواده است و به همین دلیل دشمنان درصدد تخریب جایگاه زنان هستند تا بتوانند ایران اسلامی را به سوی اضمحلال پیش ببرند.

وی گفت: سال‌هاست دشمن روی مسئله حجاب و عفاف کار می‌کند و از سال گذشته هم با فوت خانم مهسا امینی، به صورت جدی‌تر وارد میدان شد.

یزدانی با تاکید بر اینکه مجموعه «دختران انقلاب» جای درستی ایستاده است تصریح کرد: ارتباط مستمر و محبت‌آمیز با عامه مردم، ادبیات تازه‌ای در فضای امر به معروف و نهی از منکر به وجود آورده که اقدامی ابتکاری و نوآورانه است.

مدیر شبکه افق ادامه داد: مطالبه جدی از حاکمیت، کار بزرگ دیگری است که این مجموعه مردمی انجام داده است؛ انقلاب اسلامی به دنبال حفظ شعائر اسلامی است و این مسئله باید به صورت مداوم، مطالبه شود.

وی گفت: شبکه افق به عنوان رسانه جریان گفتمان انقلاب اسلامی، وظیفه دارد حامی مجموعه‌هایی همچون دختران انقلاب باشد؛ در گام نخست، تلاش می‌کنیم نگاه اسلام و جریان انقلابی را برای مردم تبیین کنیم و در گام بعدی، فعالیت نهاد‌های مردمی خودجوش را منعکس کنیم و هر دو این‌ها در «دختران انقلاب» وجود دارد.

یزدانی با بیان اینکه از پیشنهادات و ایده‌های مجموعه‌های مردمی در حوزه برنامه‌های رسانه‌ای استقبال می‌کنیم گفت: دختران انقلاب می‌تواند سوژه‌های ناب و کار نشده را به شبکه افق معرفی کند و ایده‌هایش را هم مطرح کند تا با پرداخت رسانه‌ای، کاری بزرگ‌تر انجام دهیم.

وی اضافه کرد: آماده راه‌اندازی ستاد رسانه‌ای برای پشتیبانی از فعالیت‌های عفاف و حجابِ مجموعه‌های مردمی مانند دختران انقلاب هستیم تا از این مسیر، اقدامات خودجوش مردمی بیشتر تکثیر و الگونمایی شود.

مشاهده خبر از سایت منبع

اشتراک گذاری

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *