X

جزئیات وبلاگ

دفتر سینمایی

ایام سوگواری سالار شهیدان فروش فیلم های کمدی را انگشت شمار کرد/ کلا ۶۶ هزار نفر به سینما رفتند! – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: در حالی که طی ۵ ماه گذشته فیلم سینمایی «فسیل» به کارگردانی کریم امینی به صورت مستمر در صدر جدول فروش بود، در ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان جهان تنها ۸ قطعه بلیت فروخت.

به گزارش سینماپرس منع اکران فیلم های کمدی طی هفته اخیر باعث کاهشی شدن فروش سایر فیلم ها در این ژانر نیز شده به نحوی که بعد از فروش ۸ قطعه بلیت «فسیل»، فیلم «شهر هرت» که پیش از این دومین فیلم صدر جدول فروش بود نیز تنها ۵ قطعه بلیت به فروش رساند.

نکته قابل تأمل اینکه سایر فیلم های روی پرده در ژانرهای غیر کمدی که در این ایام منع اکران نداشتند نیز نتوانستند تماشاگران زیادی را به سالن های سینما بکشانند؛ این اتفاق نشان از آن دارد که قطعا در صورت حذف «فسیل» از چرخه اکران سینماها با یک شکست سهمگین روبروخواهند شد.

بر اساس آمار ارائه شده در سایت سمفا تا ساعت ۱۲ جمعه ششم مردادماه «یقه سفیدها» به کارگردانی شهرام مسلخی تنها ۱۹۵ قطعه بلیت فروخته و «فصل ماهی سفید» ساخته قربان نجفی نیز تنها حدود ۲۲۰۰ مخاطب داشته است؛ در همین راستا جدیدترین ساخته سینمایی زنده یاد کیومرث پوراحمد «پرونده باز است» نیز علیرغم تمامی تبلیغات کثیرش در فضای مجازی نتوانسته بیش از ۲۳۰۰ مخاطب را جذب سالن های سینما کند.

بنابراین گزارش «تصور» علی بهراد تنها حدود ۵۶۰۰ مخاطب و «نگهبان شب» سیدرضا میرکریمی نیز فقط حدود ۶ هزار مخاطب در سراسر کشور داشته است. «مصلحت» حسین دارابی و «شهرک» علی حضرتی نیز هر کدام حدود ۷۷۰۰ مخاطب داشته اند که این میزان مخاطب با احتساب جمعیت ۸۵ میلیون نفری کشور رسما هیچ محسوب می شود.

همچنین «سه کام حبس» سامان سالور حدود ۱۱ هزار مخاطب و «کت چرمی» حسین میرزامحمدی حدود ۲۶ هزار نفر مخاطب داشته است. بنابر جمع کل آمار مخاطبان طی هفته اخیر تنها حدود ۶۶ هزار نفر در کل کشور به تماشای فیلم های روی پرده رفته اند که این میزان فوق العاده اندک مخاطب بار دیگر ناقوس شوم ورشکستگی مطلق سینما را به صدا در آورده است.

مشاهده خبر از سایت منبع

اشتراک گذاری

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *