X

جزئیات وبلاگ

دفتر سینمایی

برای تبیین دستاوردهای دولت به فعالیت و همراهی رسانه‌های استانی هم نیاز است – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: رییس شورای اطلاع‌رسانی دولت گفت: با توجه به این‌که جریان‌ رسانه‌ای بدخواه برای تزریق ناامیدی در جامعه تلاش می‌کند و مصمم است اقدامات مؤثر دولت مردمی را کمرنگ کند، ضروری است که دستاوردهای دولت و نظام با اطلاع‌رسانی درست و به هنگام به اطلاع مردم رسانده شود.

به گزارش سینماپرس، سپهر خلجی روز شنبه -۷ مرداد- در نشست وبیناری دبیران شورای اطلاع‌رسانی استان‌ها که با حضور سید محمد هاشمی جانشین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین فرشاد مهدی‌پور معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و حضور مجازی مدیران کل این وزارتخانه برگزار شد، اظهار کرد: بسیاری از پروژه‌های عقب‌مانده در دولت‌های قبل، در این دولت به سرانجام رسید، اما جریان‌ رسانه‌ای بدخواه اصرار به پمپاژ اخبار منفی دارد که ضروری است از طریق اطلاع‌رسانی پرحجم و مناسب با این جریان مقابله کرد.

وی با اشاره به در پیش بودن هفته دولت و برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای گرامیداشت این هفته در سراسر کشور افزود: در اطلاع‌رسانی و تبلیغات موثر ضروری است رویکرد مردمی تقویت و مشارکت دادن آن‌ها در برنامه‌ها از اولویت‌ها باشد.

رییس شورای اطلاع‌رسانی دولت با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب در ضرورت تقویت امید گفت: امیدآفرینی و تلاش برای بیان دستاوردها و فعالیت ها برای رفع مشکلات باید مورد توجه قرار گیرد.

خلجی اظهار کرد: برای تبیین دستاوردهای دولت، به فعالیت و همراهی رسانه‌های استانی هم نیاز است که ادارات کل فرهنگ و ارشاد در استان‌ها در این زمینه می‌توانند نقش سازنده و اثرگذاری داشته باشند.

برنامه‌های معاونت مطبوعاتی برای هفته دولت ۱۴۰۲

معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این نشست گزارشی از برنامه‌های اجرایی کمیته تبلیغات ستاد بزرگداشت هفته دولت ارائه کرد و گفت: اولویت‌های محتوایی، گزارش‌های آماری، تصویرسازی آینده استان‌ها، اخبار مثبت در حوزه دولت و ظرفیت‌های اقناعی مانند گروه‌های سیاسی، مردم و اطلاع‌رسانی از جمله کارهای پیش بینی شده برای هفته دولت است.

فرشاد مهدی‌پور اظهار کرد: برنامه‌ریزی‌هایی انجام شده که در هفته دولت تورهای بازدید استانی برای خبرنگاران داخلی و خارجی برگزار شود تا دستاوردهای دولت در استان‌ها به خوبی برای مردم اطلاع‌رسانی شود.

وی خاطرنشان کرد: مردمی‌سازی اقدامات رسانه‌ای و اطلاع‌رسانی دستاوردهای دولت و تشکیل پویش‌های مردمی از طریق گروه‌های مردمی و جهادی، تصویرسازی عینی و برنامه‌های دولت در زندگی و معیشت مردم و همچنین مشارکت دادن اقشار مختلف در فرآیند اطلاع‌رسانی دستاوردهای دولت سیزدهم از جمله رئوس برنامه‌های پیش‌بینی شده برای هفته دولت هستند.

جانشین وزیر فرهنگ و معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این نشست با اشاره به گزارش تهیه شده از سوی معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ اظهار کرد: این گزارش جامع در صورت عملیاتی شدن می‌تواند ثمرات زیادی در اطلاع‌رسانی کارهای دولت به مردم داشته باشد.

سیدمحمد هاشمی گفت: نه تنها ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها بلکه باید همه نهادهای دولتی برای اجرای چنین برنامه‌هایی مشارکت جامع داشته باشند.

مشاهده خبر از سایت منبع

اشتراک گذاری

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *