X

جزئیات وبلاگ

دفتر سینمایی

سجادی حسینی: مدت ها است بخش خصوصی و سینمای اندیشمند و مستقل حذف شده! – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: کاوه سجادی حسینی کارگردان سینما در خصوص اجرای عدالت در سینما به ویژه در حوزه اکران گفت: بنده جزو کسانی هستم که هیچ گاه در اکران عدالت برایم رعایت نشده و همیشه فیلم هایم در شرایط بد به معرض دید عموم گذاشته شده اند.

کارگردان فیلم های سینمایی «شب، بیرون» و «بوفالو» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: بنده فکر می کنم بیش از آنکه معضل عدم اجرای عدالت در حوزه اکران به مدیران سینمایی بازگردد به پخش کنندگان و سینماداران مربوط می شود.

وی در همین راستا ادامه داد: مدیران سینمایی بیشتر در بخش نظارتی و مجوز دادن و پروانه ساخت و نمایش اثرگذاری دارند البته بنده منکر این نیستم که آن ها باید دغدغه داشته باشند و سازوکاری تعریف کنند تا فیلم های اندیشمند و مستقل هم بتوانند در کنار فیلم های کمدی تولید شده و به اکران درست و واقعی با سانس های خوب برسند، اما مسأله اینجا است که ما با پخش کنندگان و سینمادارانی روبرو هستیم که فقط به منافع خود می اندیشند.

این سینماگر خاطرنشان کرد: سینماداران و پخش کننده ها هستند که تصمیم گیری می کنند چه فیلمی اکران شود و چه فیلمی اکران نشود؛ در بین آن ها رقابت تنگاتنگ وجود دارد. ما در واقع شاهد یک رقابت بی رفاقت در سینمای کشورمان هستیم و کسانی که قدرت بیشتری دارند عامل حذف را به دست می گیرند و با حذف یکدیگر می خواهند دیده شوند.

سجادی حسینی سپس با تأکید بر اینکه مدت ها است بخش خصوصی و سینمای اندیشمند و مستقل حذف شده تصریح کرد: سینمای مستقل فقط نظاره گر این ماوقع است و اتفاقات را رصد می کند و این سینماداران هستند که برای همه سینما تصمیم گیری می کنند. از آنجا که این ها می خواهند پول کارگر و آب و برق بدهند دنبال سود هستند نه جنبه های هنری و سینمایی یک فیلم!

وی خاطرنشان کرد: برای همین هم بیشتر فیلم های کمدی و سطحی را که مردم دوست دارند اکران می کنند. من فکر می کنم ما در فرادست نیازمند آن هستیم که سلیقه مردم را هم تغییر دهیم. در واقع سلیقه فرهنگی مردم باید تغییر کند تا در پی کارهای نازل و کم رمق و سطحی نباشند و از این فیلم ها استقبال نکنند تا دیگر سینماداری رغبت به اکران این گونه آثار نکند.

این فیلمساز در پایان این گفتگو افزود: اگر مردم از سینمای اندیشمند و مستقل حمایت کنند رسماً خود به خود برای همیشه بساط این فیلم های دم دستی از سینمای کشور برچیده می شود و ما می توانیم شاهد اجرای عدالت در سینما باشیم. البته این کار نیازمند دغدغه از سوی مسئولان فرهنگی کشور است که عزم راسخی برای ایجاد تغییر ذائقه مردم داشته باشند.

مشاهده خبر از سایت منبع

اشتراک گذاری

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *