X

جزئیات وبلاگ

دفتر سینمایی

«تارکد» با پرونده‌های کشف شده از «لانه جاسوسی» به تلویزیون می‌آید – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: مجموعه مستند ۱۰ قسمتی «تارکد»، ۱۰ پرونده مهم در تاریخ انقلاب را به روایت اسناد لانه جاسوسی، ساواک، سیا، وزارت خارجه آمریکا و اسناد محرمانه داخلی بیان می‌کند.

به گزارش سینماپرس، مجموعه مستند «تارکد» به کارگردانی محمد صالح نیکنام تولید جدید شبکه مستند با موضوع پرونده‌های امنیتی انقلاب اسلامی به روایت اسناد لانه جاسوسی و .. از پنجشنبه ۱۲ مرداد ساعت ۲۲ پخش می‌شود.

نیکنام در این باره گفت: «تارکد» که در ۱۰ قسمت ۳۰ تا ۴۵ دقیقه‌ای ساخته شده، مروری بر پرونده‌های مهم تاریخ انقلاب که جنبه‌های امنیتی دارد، است. از جمله موضوعاتی که در این مستند مورد بررسی قرار می‌گیرد می‌توان به نقشه کودتای آیت الله شریعتمداری، سینما رکس، پرونده عباس امیرانتظام، شهید بهشتی، آغاز جنگ، پشت پرده حملات شیمیایی در جنگ، ابراهیم یزدی، فرار بنی صدر، حج ۶۶ و پرونده انفجار نخست وزیری اشاره کرد.

این مستندساز گفت: وجه تمایز این مستند آرشیوی، تمرکز بر اسناد محرمانه سفارت تسخیر شده آمریکا و ساواک است و سعی کردیم روایت تازه‌تری از تاریخ معاصر ایران داشته باشیم.

کارگردان مجموعه مستند «تارکد» درباره روند تحقیق و پژوهش این مستند توضیح داد و گفت: به صورت رسمی، ساخت این مستند نزدیک به ۲ سال زمان برد، اما از یکسال قبل از آن هم تحقیق و پژوهش و جمع‌آوری اسناد را آغاز کرده بودیم.

نیکنام درباره قسمت اول این مستند نیز توضیح داد و گفت: در قسمت اول سراغ پرونده کودتای آیت الله شریعتمداری رفتیم.

براساس این گزارش مجموعه مستند تارکد پنجشنبه‌ها ساعت ۲۲ از شبکه مستند پخش می‌شود و تکرارش روز بعد ساعت ۱۵ است.

مشاهده خبر از سایت منبع

اشتراک گذاری

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *