X

جزئیات وبلاگ

دفتر سینمایی

زنده‌یاد حمید منوچهری به خانه ابدی بدرقه شد/ ۶۴ سال عشق به رادیو – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار مهر، پیکر زنده یاد حمید منوچهری گوینده پیشکسوت رادیو و از چهره‌های ماندگار عرصه دوبله صبح امروز جمعه ۱۳ مرداد از مقابل مجموعه ارگ رادیو به سمت بهشت زهرا (س) بدرقه شد.

بهمن هاشمی، بیوک میرزایی، افشین زی نوری، محسن سوهانی مدیر رادیو نمایش حمیدرضا افتخاری مدیر رادیو صبا، فرشید شکیبا مدیر دوبلاژ معاونت سیما و جمعی از مدیران و هنرمندان رادیو و تلویزیون در این مراسم حضور داشتند.

فرزاد حسنی اجرای این مراسم را بر عهده داشت و در سخنانی بیان کرد: کلام و نگاه استاد حمید منوچهری بر همه ما آشکار است. چگونه می‌توان از کسی گفت که در هر لحظه نام مولا علی (ع) را می‌گفت و حالا همزمان با برگزاری مجالس عزای فرزند او ما را ترک کرد. این مجلس، مجلس ذکر است کسی است که به امیر مومنان (ع) اعتقاد قلبی داشت.

حسنی در ادامه پیام تسلیت پیمان جبلی رییس صداوسیما را قرائت کرد که در بخشی از آن آمده بود: «استاد منوچهری همچنان الگویی موفق برای نسل جوان و سرمشق اخلاق و بزرگ‌منشی برای همکارانش بود.»

هنرمندی که رنگ «مولا» گرفته بود

در ادامه علی بخشی‌زاده معاون صدا در جایگاه قرار گرفت و در سخنانی گفت: چند صباحی در این دنیا هستیم و تنفسی می‌کنیم. در طول یکی دو سالی که با استاد عزیزم حمید منوچهری دمخور بودم، تجربیاتی داشتیم که او را بهتر درک کردم و همیشه می‌دیدم او از مولا علی (ع) می‌گفت و خودش هم رنگ مولا را گرفته بود.

وی ادامه داد: هیچ گاه در این مدت ندیدم استاد عزیز حرفی برای خود بزند و درخواستی شخصی داشته باشد. دائم از دوستان و همکارانش می‌گفت و پیگیر کار دیگران بود.

معاون صدا مطرح کرد: خوشا به حال او که در تربیت خود کوشید. ریشه همه مشکلات و بدی‌های انسان‌ها این است که به دنبال خودخواهی هستند و او این را کنار گذاشته بود.

دغدغه‌اش نوع‌دوستی بود

در ادامه امیر منوچهری فرزند زنده یاد حمید منوچهری در جایگاه قرار گرفت و بیان کرد: اینکه پدر دنبال کار ساماندهی بچه‌های رادیو بود و کارهای آن‌ها را پیگیری می‌کرد، به خودش امید و انگیزه می‌داد. از شما آقای سوهانی (مدیر رادیو نمایش) هم ممنونم که خیلی همراهی کردید.

فرزند منوچهری با بیان اینکه خیلی نمی‌تواند حرف بزند عنوان کرد: دغدغه پدر همیشه این بود که نوع دوست و انسان باشیم.

۶۴ سال عشق وافر به رادیو

محمود قنبری هنرمند پیشکسوت دوبله و گویندگی هم در سخنانی عنوان کرد: در روز عزیزی که حمید عزیزمان به آسمان پرواز کرد، سخنم را با تسلیت به همسر و فرزندانش و همکاران و یارانش آغاز می‌کنم. حمید سرشار از عشق و وفا بود. او عشق وافری به رادیو داشت و ۶۴ سال در رادیو کار کرد.

وی ادامه داد: با جذب جوانان علاقه مند هرچه را تجربه کرده بود به آنها استادانه آموخت و نتیجه آن ده‌ها و صدها بازیگر صدا در رادیو بود. در خلال کار در رادیو و دوبله به تئاتر و سینما هم قدم گذاشت.

قنبری تصریح کرد: ایمان قوی به خداوند داشت و همانطور که دوستان گفتند از مولا علی مدد می‌جست و نمازش ترک نمی‌شد که اینها صفای باطنش را تشکیل می‌داد.

برای بار دوم پدرم را از دست دادم

ایوب آقاخانی دیگر هنرمندی بود که درباره حمید منوچهری گفت: کسی نیست اینجا که استاد حمید منوچهری را نشناسد. فکر می‌کنم موقعیت من تراژیک‌تر از برخی از شماست. من هم اوایل اردیبهشت پدرم را از دست دادم و حالا برای بار دوم بی هر تعارفی، فکر می‌کنم پدرم را از دست دادم.

وی اضافه کرد: اینجا نیامدم که از حمید منوچهری بگویم ما اینجا جمع شده‌ایم تا با هم به سوگ خود بنشینیم. جای او از تک‌تک ما بهتر است. ما شایسته سوگواری هستیم که دیگر برای رفع تشنگی سرچشمه‌ای نداریم.

آقاخانی تصریح کرد: او سنگر را با همه دلایلی که وجود داشت ترک نکرد. هر بار در بیمارستان به ملاقات او رفتیم درباره کاری که می‌خواست بعد از ترخیص برای رادیو انجام دهد سخن می‌گفت.

وی در پایان سخنانش یادآور شد: آرزوی قلبی‌ام این است که او آنجا که دست راستین بر آتش راستین دارد، شفاعت ما را بکند. او که بارها اینجا شفاعت ما را نزد کسانی کرد که دستی بر آتش دارند.

در پایان و پس از اقامه نماز بر پیکر زنده یاد حمید منوچهری، پیکر او به سمت قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) بدرقه شد.

مشاهده خبر از سایت منبع

اشتراک گذاری

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *