X

جزئیات وبلاگ

دفتر سینمایی

دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب انتساب هرگونه دفتر وابسته را تکذیب می‌کند/ خسارت وارده به برند «حسینیه هنر» پیگیری می‌شود – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: موسسه مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب با ارسال نامه ای به سینماپرس ضمن انتقاد از یک مطلب منتشر شده در این رسانه، انتقادات تندی را در این زمینه مطرح نمود.

به گزارش سینماپرس متن کامل این نامه به شرح ذیل است:

مدیر مسئول پایگاه خبری سینماپرس

سلام علیکم

رسانه تحت مدیریت جنابعالی با انتشار مطلبی با عنوان «وزیر ارشاد : همان روزی که گزارش آمد و هیچ رسانه ای هم خبردار نشده بود گفتیم یک سرپرست جدید برای ارشاد گیلان تعیین می کنیم تا مسیر کار به این موضوع گره نخورد» در تاریخ ۷ مرداد ماه ۱۴۰۲، موارد متعدد از اطلاعات نادرست و کذب را به موسسه فرهنگی دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی (حسینیه هنر) نسبت داده است. با توجه به اینکه دفتر مطالعات ابعاد حقوقی انتشار این مطلب را از طریق محاکم قضایی پیگیری می نماید و نیز پرداختن به موارد متعدد خطاهای متن، خارج از مجال این نامه است، صرفاً یک نکته (که بهانه نگارش و انتشار مطلب نیز بوده است) را متذکر می شویم : دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی از بدو تأسیس تا کانون هیچ دفتر یا نمایندگی ای در شهر رشت نداشته است. موسسه حسینیه هنر رشت هم هیچگونه وابستگی سازمانی یا غیرسازمانی و حتی کوچکترین رابطه و همکاری ای با دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی نداشته و ندارد. از این رو خسارات وارد شده به برند متقدم حسینیه هنر تهران و سواستفاده از برند متعلق به دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی نیز در دست پیگیری است. امیدواریم با تکذیب رسانه ای و رسمی و بازنشر مناسب مطلب مذکور از سوی سایت سینماپرس و عذرخواهی رسمی و رسانه ای از دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب، ظرف مدت سه روز، ضمن پذیرش اشتباهتان نزد اذهان عمومی، در جهت بازگرداندن حیثیت حرفه ای دفتر مطالعات و حسینیه هنر تهران اقدام فرموده و نشان دهید اولاً از اصول بدیهی و اولیه روزنامه نگاری آگاهی دارید و ثانیاً به ارزش های حرفه ای این عرصه متعهد هستید. در غیر اینصورت، دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی، افزون بر پیگیری حقوقی موارد کذب مطلب منتشر شده، پیگیری قضایی دیگری را با لحاظ انتساب استدامه تشویش اذهان عمومی بموجب اقدام خلاف قانون و تخلف از اصول حرفه ای به رسانه تحت مدیریت جنابعالی آغاز می نماید.

توضیح:

سینماپرس ضمن آنکه طبق وظیفه رسانه ای خود متن کامل نامه ارسالی را بدون دخل و تصرف منتشر نموده، توجه به چند نکته را ضروری می داند:

۱- مطلب مورد اشاره در ابتدای نامه، یک مطلب نقل قول شده از رسانه‌های دیگر است که قبل از انتشار بخش های متعددی از آن حذف گردید و موارد مورد اعتراض و انتقاد این نامه، به نظر می رسد به متن اصلی که در رسانه‌های دیگری منتشر شده باز می گردد. ضمنا نیت خوانی صورت گرفته از بهانه انتشار مطلب با عنایت به تیتر و لید خبر قابل تصور نیست.

۲- دوستان جبهه فرهنگی انقلاب یا سینماپرس را نمی شناسند و یا به هر دلیلی نمی خواهند به سابقه آن توجه کنند. قطعا رسانه ای که از سوی رسانه ها و جریانات معاند مورد هجمه است و حتی آن را به عنوان رسانه نزدیک به نهادهای امنیتی(!) نام می برند و با توجه به مناسبات رسانه ای تمامی سالهای فعالیت، نشان دهنده آن است که سینماپرس در زمین مقابل این دوستان بازی نمی کند!

۳- به نظر می رسد دوستان بزرگوار جبهه فرهنگی انقلاب برای جلوگیری از سوءاستفاده‌های فراوان جریانات معاند از اتفاقات اخیر، می بایست بسیار زودتر، اقدام به شفاف سازی می نمودند و نسبت به رسانه های متعدد و متعرض به ایشان ورود می نمودند، نه اینکه به سینماپرس که در راستای نگاه ایشان نسبت به انتقاد از موضوع گیری رسانه های «مرده خوار» پرداخته -به استناد استفاده از این عنوان در همان مطلب- هجمه نمایند!

۴- مجدد تاکید می گردد انتشار مطلب مذکور به هیچ عنوان در راستای نیت مورد اشاره در نامه ارسالی نبوده و سینماپرس قویا هرگونه برداشتی در این زمینه را رد می کند و انتشار این نامه نیز در راستای اثبات این ادعا و نشان از جبهه یکسان رسانه‌ای سینماپرس با جریانات انقلاب و بنا به وظیفه رسانه ای سینماپرس بوده است.

مشاهده خبر از سایت منبع

اشتراک گذاری

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *