X

جزئیات وبلاگ

دفتر سینمایی

بازگشت دوباره «فسیل» به صدر گیشه/ میزان مخاطبان سینما نسبت به ماه قبل حدود یک چهارم شد! – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: پس از پایان ممنوعیت اکران فیلم های کمدی به مناسبت ایام عزاداری ماه محرم، فیلم سینمایی «فسیل» مجدد به صدر گیشه بازگشت؛ البته با این تفاوت که مخاطبان این فیلم صدر گیشه ای نسبت به گذشته بسیار کاهشی شده اند.

به گزارش سینماپرس «فسیل» به کارگردانی کریم امینی با ۳۳ هزار نفر مخاطب در صدر جدول فروش هفتگی سینماها ایستاده است.

بر اساس این گزارش و با استناد به آمار ارائه شده در سایت سمفا تا ساعت ۱۱ جمعه سیزدهم مرداد ماه فیلم «کت چرمی» به کارگردانی حسین میرزامحمدی با ۲۶ هزار مخاطب و «شهر هرت» به کارگردانی کریم امینی با ۱۲ هزار مخاطب به ترتیب فیلم های دوم و سوم جدول فروش هفتگی هستند.

«سه کام حبس» سامان سالور ۱۱ هزار، «مصلحت» حسین دارابی ۸ هزار بیننده داشتند. این در حالی است که «شهرک» علی حضرتی و «نگهبان شب» رضا میرکریمی هریک حدود ۶۵۰۰ نفر را به سالن های سینما کشاندند.

«تصور» علی بهراد ۴۵۰۰ مخاطب و «عروسی مردم» مجید توکلی، «پرونده باز است» مرحوم کیومرث‌ پوراحمد و «آهنگ دو نفره» آرزو ارزانش هر کدام حدود ۲ هزار تماشاگر به خود اختصاص دادند که رقمی فوق العاده ناچیز محسوب می شود.

بر اساس این گزارش «فصل ماهی سفید» قربان نجفی حدود ۱۷۰۰ مخاطب و «معجزه عشق» محمدرضا ممتاز تنها هزار نفر مخاطب داشتند. همچنین «یقه سفیدها» شهرام مسلخی ۲۶۷ مخاطب، «بابا سیبیلو» ادوین خاچیکیان ۲۰۶ بیننده و «ارثیه فامیلی» حامد رضی ۱۲۳ تماشاگر داشت.

نکته قابل تأمل در خصوص میزان فروش فیلم های سینمایی طی هفته اخیر این است که میزان مخاطبان سینما نسبت به ماه قبل حدود یک چهارم شد! باید دید مدیران سینمایی چه تدبیری برای این روند کاهشی خواهند داشت و آیا مجددا رونق نسبی به سالن های سینما بازمی گردد یا خیر!؟

مشاهده خبر از سایت منبع

اشتراک گذاری

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *