X

جزئیات وبلاگ

دفتر سینمایی

اسماعیلی: ما امروز در محافل خود با مفهوم صوت و تصویر فراگیر رو به رو هستیم/تغییرات فناورانه رخ داده اما اصول اخلاقی تغییر نکرده – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: حوزه رسانه و خبرنگاری رکن مهم حکمرانی کشور است.

به گزارش سینماپرس، مراسم روز خبرنگار با شعار «ایران قوی، خبرنگاران امید آفرین» با حضور بیش از ۷۰۰ نفر از مدیران رسانه از سراسر کشور، سردار سرلشگر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و اصحاب رسانه پیش از ظهر امروز (۱۵ مرداد ماه) در سالن بصیرت مجتمع فرهنگی ۱۳ آبان (لانه جاسوسی آمریکا) برگزار شد.

مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم گفت: ما در سال‌های مختلف به‌ویژه با تحولاتی که رخ داده شاهد ارتقای نقش تاثیر گذار رسانه و اصحاب رسانه در فضای کلی و مدیریتی در داخل و خارج کشور هستیم، امروز فناوری‌های نوین هم به ما کمک کرده و رسانه از قالب سخت گذشته که نیاز به یک فرایند دشوار تهیه و ارسال خبر داشت، به یک فرایند ساده و بسیار سهل و در دسترس تبدیل شده است.

وی افزود: با فناوری‌های جدید با افرادی در این عرصه مواجهیم که شاید شغلشان مرتبط کامل نیست، اما خود به خود وارد روایت و خبر می‌شوند این هم قدرت فناوری‌های نوین است. ما امروز در محافل خود با مفهوم صوت و تصویر فراگیر رو به رو هستیم، در این فضا دور و نزدیک مفهوم خود را از دست داده، با این توصیفات تغییرات فناورانه رخ داده، اما اصول اخلاقی تغییر نکرده، چون این‌ها قرار نبوده تغییر کنند.

اسماعیلی اظهار کرد: ما امروز با فضای جنگ روایتی روبرو هستیم، روایت‌ها موضوع اثرگذار و تاثیرگذار شکل گرفته، رهبر از جهاد تبیین صحبت می‌کند که ذاتش ماموریت محوری شماست، وقتی امام خامنه‌ای در ارزیابی شان از فتنه سال قبل روی ضعف رسانه‌ای و غلبه غرب صحبت می‌کنند، امروز در این محفل باید به این موضوع به عنوان سرفصل جدی کار برنامه ریزی کند، ما درگیر یک جنگ ترکیبی هستیم شما اتفاقات سال قبل را ببینید، ما در تروریسم رسانه‌ای با دشمن درگیر بودیم.

وی توضیح داد: مردم عزیز با عشق و علاقه‌ای که به خاندان حسینی دارند نقشه‌ها را نقش برآب کردند، ما حوزه جنگ رسانه‌ای مان امروز می‌تواند گسترش یابد، ما نیاز به کنشگر رسانه‌ای داریم، ورود بسیج به این عرصه به ما این امکان را می‌دهد و من امیدوارم به یاری خدای بزرگ این قدم‌های خوبی که برداشته شده به نتیجه برسد. انشالا ما در این فضای رسانه‌ای بتوانیم توفیقات پیدا کنیم.

در ادامه خانواده‌های شهدای رسانه محسن خزایی، باغبانی، صارمی، مغفوری و شهید رهبر با حضور سردار سلامی، محمدمهدی اسماعیلی و سردار کبیری تجلیل شدند.

در بخش فعالان رسانه و خبرنگاران از حسین شریعتمداری مدیر مسئول روزنامه کیهان، سید عباس صالحی مدیر مسئول روزنامه اطلاعات، علی رضوانی، خبرنگار صدا وسیما، نیک آمال، مدیرعامل خبرگزاری بسیج، زهرا چخماقی خبرنگار صدا و سیما، علی نجفی، عبدالله گنجی، سرکار خانم عبدی، آقای شیروی، اقای مختار حداد، آمنه سادات ذبیح‌پور، پریسان حدادی، آقایان دهقان و باجلان نیز تقدیر شد.

مشاهده خبر از سایت منبع

اشتراک گذاری

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *