X

جزئیات وبلاگ

دفتر سینمایی

فرصت تبلیغات برابر در رسانه ملی پیش‌روی نامزد‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی

گفت‌وگوی ویژه خبری امشب به حضور دکتر پیمان جبلی، رئیس سازمان صداوسیما اختصاص داشت، تا پیرامون تحقق دو راهبرد رقابت و مشارکت برای انتخابات پیش‌روی مجلس شورای اسلامی صحبت کند.

رئیس سازمان صداوسیما در پاسخ به این سوال که رسانه ملی چه ظرفیت‌هایی را در اختیار نامزد‌های مجلس شورای اسلامی قرار می‌دهد، گفت: باتوجه به آسیب‌شناسی که در دوران قبل انتخابات مجلس شورای اسلامی انجام شد، تعداد بسیار بالای نامزد‌های مجلس شورای اسلامی فرصت را برای معرفی و برنامه‌های نامزد‌ها می‌گرفت.

دکتر جبلی ادامه داد: رسانه ملی در این دوره باتوجه به شعار دوره تحولی یعنی هویت‌محوری و عدالت‌گستری می‌خواهد این عدالت‌گستری را در عرصه انتخابات محقق کند؛ افرادی که فاقد امکانات مالی هستند، کسانی که به احزاب، جریانات و مراکز سیاسی قدرتمند متصل نیستند و نمی‌توانند از امکانات آن حزب و جریان سیاسی برای معرفی خود استفاده کنند. باید شرایط برابر در اختیار آحاد مردم و آحاد نامزد‌های مجلس قرار گیرد، تا بتوانند خود را معرفی کنند. نباید هیچ کدام از این موانع باعث شود کسی که فکر می‌کند صالح و کارشناس است و می‌تواند با حضور در مجلس گامی در جهت اعتلای کشور بردارد، از شرکت در انتخابات و نامزدی منصرف شود. 

بکارگیری تمام ظرفیت‌های رسانه ملی برای نامزدهای انتخابات

به گفته وی، امسال با استفاده از ظرفیت جدیدی که اصلاح قانون انتخابات برای رسانه ملی فراهم کرد، تلاش خود را می‌کنیم، تا تمام ظرفیت‌های خود را در اختیار نامزدهایی که به مرحله نهایی انتخابات خواهند رسید، قرار دهیم. ظرفیت رسانه ملی ظرفیت خوبی است. ما شبکه‌های استانی، سیماهای استانی، رادیوهای استانی و رادیونماها را داریم. در حوزه فضای مجازی تلوبیون بیش از ۲۰ میلیون کاربر دارد.
در صورتی که ستادهای تبلیغات استانی صلاح بدانند از این امکانات را با شرط فراهم کردن «امکانات کاملاً برابر» برای نامزدهای مجلس استفاده کنیم. ان‌شاءلله به مشارکت بیشتر و پرشور انتخابات کمک کنیم.

صداوسیما ممنوعیت قانونی ندارد

رئیس رسانه ملی در پاسخ به این سوال که صداوسیما ممنوعیت قانونی در رابطه با انتخابات ندارد؟ توضیح داد: در قانون قبلی انتخابات مجلس شورای اسلامی این ممنوعیت وجود داشت. حتی در آن قانون تصریح شده بود که صداوسیما نمی‌تواند از امکانات خود برای تبلیغ نامزدها استفاده کند. در قانون جدید و اصلاحات صورت گرفته این ممنوعیت برداشته شده است. برعکس به صداوسیما اجازه داده شده، تا از ظرفیت‌های تبلیغاتی به صورت برابر استفاده شود. امیدواریم آیین‌نامه‌ای که باید در دولت پیرامون اجرای این قانون تصویب شود، هرچه زودتر تصویب شود، تا بتوانیم از این ظرفیت قانونی استفاده کنیم.

در حال تکمیل …

مشاهده خبر از سایت منبع

اشتراک گذاری

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *