X

جزئیات وبلاگ

دفتر سینمایی

دوست داشتم که کار عروسکی و حقیقی را هم امتحان و کار کنم/وقتی اسم عروسک می آید همه نگاه ها به سمت کار کودک می رود – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: تهیه کننده فیلم سینمایی «فسیل» گفت: فیلم سینمایی «نارگیل۲» کاری صرفا برای کودک نیست و کار بزرگسال-کودک است که هم بچه ها و هم بزرگسالان را در برمی‌گیرد.

به گزارش سینماپرس، سید ابراهیم عامریان در گفت وگو با ایرنا و در توضیح علت ساخت فیلم سینمایی «نارگیل ۲» بیان کرد: چون استقبال خوبی از نارگیل۱ (یک سریال در پلتفرم نمایش خانگی بود)، شد و مخاطبان آن را دوست داشتند، نارگیل ۲ را ساختیم که البته ارتباطی به سریال ندارد چون قصه نارگیل۱ در زمانی حدود ۱۰۰ سال قبل می افتد اما نارگیل سینمایی در زمان حال رخ می دهد.

وی با توضیح تفاوت این دو قصه بیان کرد: قصه نارگیل سریال برای صد سال پیش اما اتفاق فیلم برای زمان حال حاضر است؛ سه عروسک در این قصه داریم که در اثر جادو و اتفاقاتی که برایشان می افتد به صدسال آینده منتقل می شوند و بر این اساس قصه ما به زمان حاضر رسیده و این سفر زمان برای این عروسک ها رخ داده است.

تهیه کننده فیلم سینمایی تگزاس (مسعود اطیابی ۱۳۹۶) اظهار داشت: فیلم سینمایی نارگیل۲ کاری صرفا برای کودک نیست و کار بزرگسال-کودک است که هم بچه ها را در برمی گیرد و هم بزرگسالان را. چون هم کار رئال (حقیقی) است و هم کار عروسکی؛ شاید بتوان گفت مانند فیلم سینمایی کلاه قرمزی است که زمانی که در سینما اکران شد هم مخاطب بزرگسال داشت و هم مخاطب کودک.

عامریان در پاسخ به این سوال که آیا عمده مخاطبان نارگیل۲ کودکان هستند، گفت: باید دید استقبال چگونه خواهد بود ولی به نظر نمی رسد رقم مخاطبان کودک بیشتر باشد.

وی با اشاره به رقم مخاطبانی که از نارگیل سریال استقبال کرده بودند، یادآور شد: اقبال نارگیل سریال بین کودکان و بزرگسالان مشترک بود یعنی هم بچه ها این قصه را دوست داشتند و هم بزرگسالان و خانواده های کودکان.

تهیه کننده فیلم سینمایی دینامیت (مسعود اطیابی ۱۳۹۸) در توضیح چرایی ساخت اثری کودک-بزرگسال خاطرنشان کرد: تنوع ژانر است و دوست داشتم که کار عروسکی و حقیقی (رئال) را هم امتحان و کار کنم.

عامریان در پاسخ به این پرسش که دلیل اقبال از نارگیل سریال را چه می داند، بیان کرد: دلیل اصلی را در کیفیت کار می دانم و این موضوع که تلاش کردیم مخاطبان مختلف را در کار ببینیم. وقتی اسم عروسک می آید همه نگاه ها به سمت کار کودک می رود ولی ما تلاش کردیم فیلمی بسازیم که وقتی کودک همراه با خانواده و بزرگترهایش به تماشای فیلمی رفت آن بزرگسال هم خسته نشود و کار را ببینند و با آن ارتباط برقرار کند.

عامریان در پاسخ به این پرسش که چرا کمدی همواره اولویت او بوده است گفت: همه خنده و کمدی را دوست دارند و فقط من نیستم. من هرچه بتواند مردم را بخنداند را دوست دارم.

تهیه کننده فیلم سینمایی فسیل (کریم امینی ۱۳۹۹) تصریح کرد: فیلم جدی هم ساخته ام؛ کارگر ساده نیازمندیم (منوچهر هادی ۱۳۹۴) را ساختیم که یک کار کاملا جدی و اجتماعی بود و متاسفانه نفروخت و به خوبی دیده نشد اما در آینده باز هم کار جدی خواهم ساخت.

وی در مورد تازه ترین کار خود در مقام تهیه کننده سینما گفت: کاری سینمایی به اسم جلبک (سید ابراهیم عامریان ۱۴۰۲) را ساخته ایم که احتمالا اسم آن عوض خواهد شد و این روزها درحال کارهای پس تولید آن هستیم که برای پاییز آماده اکران می شود؛ موضوع این فیلم یک کمدی-اکشن است و فضایی متفاوت دارد. بازیگر نقش اول آن بهرام افشاری است و بازیگر نقش زن ندارد. در حد یکی دو سکانس حضور خانم هست اما اصلا چیزی به اسم بازیگر زن در این فیلم نداریم.

مشاهده خبر از سایت منبع

اشتراک گذاری

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *