X

جزئیات وبلاگ

دفتر سینمایی

رادیو اربعین در ایران و عراق شنیده می‌شود

جواد تشکری، مدیر رادیو اربعین با حضور در استودیوی شبکه خبر درباره آغاز بکار این شبکه روی موج ۹۵.۵ مگاهرتز گفت: ساعت ۱۷ بعدازظهر در خیمهالحسین (ع) میدان هفت‌تیر مراسم افتتاحیه رادیو اربعین را خواهیم داشت. یعنی ساعات بین ۱۷ تا ۱۸ بعدازظهر آخرین ساعات فعالیت رادیو محرم در امسال است.

تشکری ادامه داد: از ساعت ۱۸ فعالیت رادیو اربعین شروع می‌شود. سخنران مراسم علی بخشی‌زاده معاون صدای رسانه ملی، سردار وحیدی وزیر کشور و حجت‌الاسلام و المسلمین انصاریان است. مسئولین ستاد مرکزی اربعین، مسئولین کمیته‌های ستاد اربعین و جمعی از مداحان کشور در مراسم افتتاحیه حضور دارند. رادیو اربعین از امروز که آغاز بکار می‌کند، طی ۷۲۰ ساعت فعالیت تا پایان ماه صفر و شام غریبان حضرت رضا (ع) در خدمت شنوندگان هست.

مدیر رادیو اربعین با بیان اینکه بیش از ۴۰۰ ساعت این شبکه پیرامون مسئله اربعین است و بعد به زیارت حضرت رضا (ع) و هفته آخر ماه صفر می‌پردازیم، افزود: در روز‌های منتهی به شهادت امام رضا (ع) هم کمک حال زائران مشهد می‌شویم. اگرچه رسالت این شبکه بیشتر اطلاع‌رسانی و پاسخ به سوالات زائران است، ولی ما در راستای جهاد تبیین به تبیین قیام عاشورا و زیارت اربعین می‌پردازیم. سعی می‌کنیم به هر شکلی شده این حرکت گسترده را پوشش دهیم. 

به گفته وی، بازگو کردن موضوعات معارفی در طول شبانه‌روز، ارتباط متعدد با مسئولین فعال در اربعین حسینی از دیگر بخش‌های برنامه است. از ارتباط مسئولین حوزه پایانه‌های مرزی گرفته تا آن سوی مرز در نجف، کربلا، کاظمین و سامرا را دربر می‌گیرد. ان‌شاء‌الله در کربلا، نجف، مسیر نجف تا کربلا، کاظمین و سامرا همکارانی را خواهیم داشت و استودیو‌های ما در این مسیر‌ها فعال خواهد شد. حتی اگر آن سوی مرز زائرانی با مشکل رو‌به‌رو باشند، با مراجعه به استودیوی ما پاسخ سوالات خود را دریافت می‌کنند. با اعزام همکاران و استقرار آن‌ها، موکب‌ها و استودیوی رادیو اربعین به زائران اطلاع‌رسانی خواهد شد.

تشکری با اشاره به اینکه رسالت رادیو اربعین این است که از لحظه‌ای که زائر برای سفر نیت می‌کند، تا موقع برگشت از مرز‌ها در کنارشان باشیم، بیان کرد: رادیو اربعین در ایران و عراق شنیده می‌شود. فرستنده‌هایی در عراق است، که صدای ما را بخصوص در نجف و کربلا به گوش زائران خواهند رساند. همچنین، ایران‌صدا بال ما خواهد بود و در فضای مجازی در دسترس کاربران است. به محض دریافت طول موج از سوی دوستان عراقی طی پنج روز آینده آن را اعلام خواهیم کرد. ولی آن موج به راحتی از طریق فضای مجازی قابل دریافت است.

مشاهده خبر از سایت منبع

اشتراک گذاری

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *