X

جزئیات وبلاگ

دفتر سینمایی

تندیس قهرمان گمنام شهید دریاقلی به شهردار هیروشیما اهدا شد – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، تندیس «قهرمان گمنام» شهید دریاقلی توسط جانبازان و هنرمندان ایرانی که به ژاپن سفر کرده‌اند، همزمان با سالگرد بمباران اتمی هیروشیما به شهردار این‌شهر اهدا شد.

همه ساله به دعوت گروه صلح طلب (موست) هیروشیما، تعدادی از جانبازان و هنرمندان همراه موزه صلح تهران در مراسم سالگرد بمباران اتمی شهر هیروشیما شرکت و دهمین دوره «جشنواره مردمی فیلم صلح و دوستی ایران و هیروشیما» را نیز برگزار کردند.

در این‌سفر، گروه ایرانی طی دیدار با شهردار هیروشیما به مناسبت بیستمین سالگرد روابط ایجاد شده بین جانبازان شیمیایی ایران و صلح‌طلبان هیروشیما و نیز تداوم دهمین سالگرد برپایی جشنواره فیلم، تندیس شهید دریاقلی سورانی به دست جانباز محسن ضرغامی به شهردار و سه نفر از اعضای گروه موست اهدا شد.

برای اولین بار در مراودات فرهنگی بین موزه صلح تهران و صلح‌طلبان هیروشیما در حاشیه مراسم، هرساله یادبود فاجعه بمباران اتمی هیروشیما، محسن شریفیان به عنوان هنرمند نوازنده نیز به اجرای قطعاتی از موسیقی جنوب پرداخت که مورد توجه حضار قرار گرفت.

در جشنواره امسال فیلم‌های «یدو»، «درخت گردو»، «موقعیت مهدی» و «معجزه بناسان» در دو شهر توکیو و هیروشیما به نمایش درآمد و مورد نقد و بررسی مخاطبان ژاپنی قرار گرفتند.

پرویز پرستویی (بازیگر)، محمدحسین مهدویان (کارگردان و بازیگر)، هادی حجازی‌فر (کارگردان و بازیگر)، مالک سراج (بازیگر)، احمد یوسف‌زاده (نویسنده جانباز و آزاده)، مهرداد افراسیابی (فیلمبردار)، عادل معمارنیا (فیلمبردار)، محسن شریفیان (موسیقیدان و نوازنده)، حبیب احمدزاده (نویسنده و کارگردان)، محمدمهدی دادمان (مدیر فرهنگی)، زینب احمدزاده (نویسنده) و بیژن عبدالکریمی (نویسنده و استاد فلسفه دانشگاه) در این سفر حضور داشتند.

نمایش این چهار فیلم ایرانی در دو برنامه متفاوت (جشنواره صلح و دوستی ایران و هیروشیما) در شهر هیروشیما و به صورت مجزا با نام (هفته فیلم‌های ایرانی) در شهر توکیو انجام و پشتیبانان اصلی برگزاری این جشنواره‌ها گروه صلح طلب موست از هیروشیما، موزه صلح تهران، حوزه هنری کشور و مساعدت دکتر سعادت سفیر و سفارت ایران در توکیو و نیز همکاری رایزن فرهنگی ایران در این کشور صورت پذیرفت.

مشاهده خبر از سایت منبع

اشتراک گذاری

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *